منابع مالی پروژه های قطار شهری در کمیسیون زیربنایی دولت رسیدگی می شود

منابع مالی پروژه های قطار شهری در کمیسیون زیربنایی دولت رسیدگی می شود

http://www.bananews.ir/معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به کمبود منابع مالی در اجرای پروژه های قطار شهر در کشور گفت: بررسی این موضوع به طور ویژه در دستور کار کمیسیون زیربنایی دولت قرار گرفته است.

به گزارش بنانیوز به نقل از مهر؛ هوشنگ دل خندان شامگاه یکشنبه در بازدید از پروژه قطار شهری کرج گفت: از آنجا که بودجه مهمترین مانع در شتاب گیری پروژه های قطار شهری به شمار می رود، این مهم به صورت ویژه در دستور کار کمیسیون زیربنایی دولت قرار گرفته است.

وی از حمایت های دولت یازدهم مبنی بر توسعه سیستم ریلی برون شهری خبر داد و گفت: عمده معضلی که در توسعه ناوگان قطار شهری شاهد هستیم مسئله تزریق منابع و بودجه است.به همین منظور نیز جلسه ای اختصاصی با معاون اول رئیس جمهور پیرامون همین موضوع ترتیب داده شد و ضرورت حمایت دولت در این بخش مورد تأکید ویژه قرار گرفت.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تأکید کرد: رسیدگی و حل و فصل سیستم های ریلی شهری و برون شهری در دستور کار کمیسیون زیر بنایی دولت قرار گرفته است.

 

خندان دل گفت: انتظار می رود نمایندگان مردم در استانها در فرصت تدوین نهایی بسته لایحه بودجه سال ۹۳ در این زمینه همراهی داشته باشند.

وی افزود: برنامه ریزی های آتی نیز برآن است که طی شش سال آینده رفت و آمدهای درون شهری نیز به سیستم های ریلی منتقل شود.

بهره برداری از پروژه مهرویلا تابستان ۹۳

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در ادامه از پروژه مهرویلا نیز بازدید کرد.

پروژه مهر ویلا تقاطع بزرگراه شمال به جنوب کرج را از چهار راه دولت آباد به محمد شهر کرج متصل می سازد که با بهره برداری کامل از آن بخش قابل توجهی از بار ترافیکی این محور مدیریت خواهد شد.

طی این بازدید شهردار کرج با اشاره به اینکه بهره برداری از این پروژه ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت؛ زمان نهایی برای بهره برداری این پروژه شهری را شهریور ماه سال ۹۳ اعلام کرد.

وی وجود معارضان را عمده دلیل تأخیر بهره برداری کامل پروژه ذکر کرد و یادآور شد: با بهره برداری کامل از این پروژه تا ۳۰ درصد، ترافیک جنوب غرب کرج کاهش خواهد یافت.

مهمترین ضرورت اجرای پروژه مهرویلا گذر آن از خط ۵ مترو کرج است.

وی همچنین از سایت دفن زباله حلقه دره کرج بازدید کرد و در نشستی مشترک با اعضای شورای شهر کمالشهر حضور یافت.

    نظرات