بهسازی خانه‌های روستایی ادامه می‌یابد

بهسازی خانه‌های روستایی ادامه می‌یابد

http://www.bananews.ir/رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید بر بهسازی مسکن روستایی گفت: بهسازی و نوسازی مسکن روستایی منافع بسیاری برای کشور دارد.

به گزارش بنانیوز ؛ علیرضا تابش در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید جهت نوسازی مسکن روستایی اظهار کرد: دولت علاقمند به ادامه اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی است.

وی گفت: بهسازی و نوسازی مسکن روستایی منافع بسیاری برای کشور دارد و طرح نوسازی و بهسازی مورد تایید دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.

تابش با بیان اینکه در زمینه مسکن شهری هم یک فعالیت ذاتی داریم و آن هم تامین مسکن برای افراد طبقات متوسط و کم درآمد جامعه است، افزود: در زمینه مسکن مهر شهری که شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد، کارهای خوبی در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تامین منایع، افزایش سقف وام و رعایت اولویت‌های مکانی از اولویت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: روستائیان نیازمند دریافت تسهیلات هستند و بانک‌ها باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

تابش با تاکید بر اینکه مسئولان بنیاد مسکن باید به روستاهایی که در نقاط زلزله خیز و بافت فرسوده قرار دارند توجه بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: نوسازی خانه های روستایی منافع بسیار خوبی از جمله مقاوم شدن در برابر حوادث غیر مترقبه دارد.

وی با بیان اینکه منابع و افزایش سقف وام بهسازی مسکن روستایی از طریق این سازمان تامین می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تامین مالی بتوانیم امسال و سال آینده منابع بیشتری برای طرح هادی استان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه منابع اجرای طرح‌های هادی روستایی از بودجه جاری کشور تامین می‌شود تصریح کرد: دست اندرکاران بنیاد مسکن در خصوص طرح هادی روستایی آینده نگری کنند.

تابش با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جمعیت ایران، ساکن روستاها هستند، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم با توسعه و آماده کردن روستاها شرایط را برای مهاجرت معکوس از شهر به روستا آماده کنیم.

وی در پایان به ورود بخش خصوصی در توسعه روستاها اشاره کرد و گفت: باید بخش خصوصی را در توسعه روستاها وارد کنیم و از منابع و سرمایه و قدرت فکری آنان استفاده کنیم.

 در این مراسم مهندس اکبرزاده به عنوان مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان معرفی و از خدمات ذوالفقاری تقدیر شد.

    نظرات