انتقاد استاندار جدید تهران از روند قبلی ساخت مسکن مهر

انتقاد استاندار جدید تهران از روند قبلی ساخت مسکن مهر

http://www.bananews.ir/استاندار تهران از برگزاری جلسات شورای مسکن برای حل معضلات مسکن مهر خبر داد و گفت: اگرچه مسکن مهر طرح خوبی است اما نمی توان اقدام به ساخت دهها هزار واحدمسکونی کرد و به امکاناتی مانند مسجد، درمانگاه و ... بی توجه بود.

به گزارش بنانیوز ؛ استاندار تهران در مراسم افتتاح تجهیزات مخابراتی شهر جدید پرند اظهار کرد: از صحبت‌های مدیرعامل مخابرات این‌گونه به نظر می‌رسد که در حال حاضر در مخابرات جدیتی روی طرح‌های توسعه‌ای وجود دارد که این مساله جای خوشحالی دارد، چرا که زمانی که این شرکت تازه واگذار شده بود، خیلی از طرح‌های توسعه‌ای استقبال نمی‌کرد.

سید حسین هاشمی هم‌چنین اظهار کرد: خوشحالیم که امروز تکنولوژی‌های جدید روز در تجهیزات مسکن مهر پرند مورد استفاده قرار گرفته، چرا که از ابتدا قرار بود پرند یک شهر مدرن باشد که این اتفاق تا حدی رخ داد، اما از دوره‌ای ما مجبور شدیم سرریز جمعیت شهر تهران را به پرند و پردیس منتقل کنیم و این اتفاق در قالب پروژه‌ای مانند مسکن مهر رخ داد.

وی با بیان این‌که مسکن مهر اقدام مناسبی بوده اظهار کرد: البته این طرح نقاط ضعف زیادی هم داشت، چرا که نمی‌شود شما به یکباره دهها هزار واحد بسازید، اما برای آنها امکاناتی مانند مسجد، درمانگاه، کلانتری و غیره را در نظر نگیرید.

 

استاندار تهران ادامه داد: سعی کردیم برای برون‌رفت از این مشکل راه‌حلی اتخاذ کنیم. تصمیم دولت هم بر آن است که تمام تعهداتی که در زمینه‌ی مسکن مهر وجود دارد را عملیاتی کند. در این زمینه نیز جلسات متعددی برگزار شده و تصمیمات خوبی هم گرفته شده که قرار است در دهه‌ فجر این طرح‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد و درباره‌ آنها توضیحات کامل‌تری ارائه شود.

هاشمی با اشاره به این‌که اولین جلسه شورای مسکن تهران نیز به تازگی تشکیل شده اظهار کرد: در این شورا نیز تصمیمات خوبی برای تامین مالی گرفته شده و روش عملی برای آن پیدا خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت نمی‌خواهد به هیچ وجه قول و قراری بگذارد که در آن چیزی حاصل نشود، به همین دلیل در تصمیمات شورای مسکن استان بحث عملیاتی‌بودن تصمیم‌ها مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: البته در گزارشی که مسوولان مخابرات ارائه کردند مشخص نشد که واگذاری تلفن در شهر پرند به روز است یا خیر؟

در پاسخ به هاشمی مسوولان مخابراتی حاضر در جلسه یادآور شدند که واگذاری تلفن ثابت در شهر پرند به روز خواهد بود.

پس از این توضیحات هاشمی عنوان کرد:‌ اکنون در دوره‌ای هستیم که دیگر نباید مردم برای دریافت تلفن ثابت در صف باشند در دهه فجر نیز اتفاقات خوبی در پرند و مسکن مهر آن اتفاق خواهد افتاد.

استاندار تهران در ادامه یادآور شد: البته این موضوع به معنای آن نیست که تمام مسائل در کوتاه‌مدت حل خواهد شد اما با تصمیماتی که اتخاذ شده امیدواریم ساکنان مسکن مهر راضی باشند.

هاشمی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به آزاد‌شدن خرید و فروش مسکن مهر عنوان کرد: آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر باعث می‌شود تعهدات مربوط به این طرح با آسودگی خاطر بیشتری انجام شود و بخش باقی‌مانده کار با سرعت بیشتری پیش رود.

وی در عین حال در پاسخ به گزارش‌هایی مبنی بر فروش برخی واحدهای مسکن مهر به طور همزمان به چند نفر، گفت: در حال حاضر از نظر قیمت‌ مسکن مهر از شرایط بهتری نسبت به گذشته برخوردار شده است و امیدواریم افرادی که برای دریافت این واحد‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، واحد‌های خود را به موقع تحویل بگیرند.

    نظرات