نظر آخوندی درباره فاز ۲ هدفمندی

نظر آخوندی درباره فاز ۲ هدفمندی

http://www.bananews.ir/نظام مهندسی ساختمان توزیع‌کننده کار بین مهندسان نباشد، رقابت ایجاد کند
وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام اینکه تجهیز مالی طرح مسکن مهر در سال۹۳ متوقف نمی‌شود، گفت: هدف دولت متوقف کردن چاپ پول بدون پشتوانه و کنترل نقدینگی است و این به معنی توقف تجهیز منابع مالی نیست.
به گزارش بنانیوز به نقل از روابط‌عمومی این وزارتخانه، عباس آخوندی در حاشیه مراسم روز مهندس با بیان اینکه سال آینده پول بدون پشتوانه به هیچ‌یک از بخش‌های اقتصادی کشور تعلق نخواهد گرفت، اظهار کرد: این به معنی توقف تجهیز منابع مالی طرح مسکن مهر نیست. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر افزایش قیمت مسکن گفت: اقتصاد یک کل به هم پیوسته است و اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز تاثیر خود را به صورت یکپارچه بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت؛ اما از آنجا که سیاست دولت کنترل حجم نقدینگی و چاپ نکردن پول بدون پشتوانه است، فکر نمی‌کنم با آثار تورمی جدیدی روبه‌رو شویم. وزیر راه و شهرسازی گفت: هدفمندی یارانه‌ها نوعی بازتوزیع بهینه منابع موجود برای افزایش کارآیی اقتصاد است. آخوندی در بخش دیگری از سخنانش به بازنگری طرح جامع مسکن نیز اشاره کرد و ادامه داد: با وجودی که برای به اتمام رسیدن طرح‌های موجود بخش مسکن به یک‌سال زمان نیاز داریم، مطالعات لازم برای بازنگری طرح جامع مسکن را با تعیین کارگروه‌های علمی شروع کرده‌ایم و امیدواریم به‌زودی شاهد دستاوردهای آن نیز باشیم.
توصیه‌هایی به نظام مهندسی
وزیر راه‌و‌شهرسازی خطاب به سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز اعلام کرد: امروزه از منظر اقتصاد سیاسی، مهندسی نوعی بازار است که خدمات آن همانند سایر رشته‌ها مانند بورس باید عرضه شود و بهره‌برداران نیز از میان خدمات ارائه شده حق انتخاب داشته باشند. نه اینکه نظام مهندسی ساختمان تنها نظام توزیع کار باشد. آخوندی با تاکید بر اینکه «مگر می‌توان گفت که مهندسان فقط مسوول یک ساختمان هستند و در قبال پیامدهای آن مسوولیتی ندارند»، افزود: متاسفانه ما مهندسان کمتر فکر می‌کنیم که آنچه به جامعه عرضه می‌داریم می‌تواند بهره‌برداران وفاداری را برای ما به ارمغان بیاورد.
تجهیز مالی مسکن‌مهر متوقف نمی‌شود
وزیر راه‌وشهرسازی در ادامه با اعلام اینکه تجهیز مالی طرح مسکن مهر در سال ۹۳ متوقف نمی‌شود، گفت: هدف دولت متوقف کردن چاپ پول بدون پشتوانه و کنترل نقدینگی است و این به معنی توقف تجهیز منابع مالی نیست. وی با بیان اینکه سال آینده پول بدون پشتوانه به هیچ یک از بخش‌های اقتصادی کشور تعلق نخواهد گرفت، اظهار کرد: این به معنی توقف تجهیز منابع مالی طرح مسکن مهر نیست.

    نظرات