چاپ مقالات برگزیده کنفرانس «مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران» در پنج مجله تخصصی

چاپ مقالات برگزیده کنفرانس «مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران» در پنج مجله تخصصی

http://www.bananews.ir/سرپرست دانشگاه اصفهان گفت: کاهش مصرف انرژی به کاهش آلودگی منجر خواهد شد و باید به سمتی پیش برویم که مباحث زیست محیطی را در سازه‌های نوین رعایت کنیم.

به گزارش بنانیوز ؛ هوشنگ طالبی، در دومین کنفرانس ملی مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران در دانشگاه اصفهان با اشاره به توانمندی‌های گروه عمران در این دانشگاه اظهار کرد: مبادلات و بحث‌های علمی در این کنفرانس می‌تواند راهگشای آینده در ابعاد مختلف شود و ایده‌های جدید را تولید کرده و باعث هم افزایی شود.

 

وی به سازه‌هایی که در کشور استفاده می‌شود، اشاره کرد و گفت: ما سازه‌های با دوام و پردوامی نداریم و این یعنی هزینه برای مردم و کشور و از این رو امیدواریم در تولیدات به سمت سازه‌های پردوام و با عمر طولانی برویم.

سرپرست دانشگاه اصفهان با تاکید بر اهمیت کاهش مصرف انرژی در ساختمان گفت: کاهش مصرف انرژی به کاهش آلودگی منجر خواهد شد و باید به سمتی پیش برویم که مباحث زیست محیطی را رعایت کنیم.

هم‌چنین زینعلیان، دبیر این کنفرانس نیز در ادامه به زلزله‌های بزرگ چند سال اخیر در کشور همچون بم، تبریز و بوشهر اشاره کرد و گفت: زلزله حجم زیادی از زیان‌های اقتصادی اجتماعی را به بار می‌آورد که در مقایسه با کشورهای دیگر در شرایطی قرار داریم که عزم جدی می‌خواهد تا با همکاری مثلث دانشگاه، بخش خصوصی و مسؤولان زیان‌های آن را کاهش دهیم.

وی این کنفرانس را قدم کوچکی دانست که با هدف ارائه راهکارهایی برای استفاده از سازه‌های نوین در صنعت عمران کشور می‌تواند تولید کنندگان، دانشگاهیان و مسؤولان را کنار هم بنشاند و با تبادل نظر راهکارهای جدیدی را در این حوزه بیندیشد.

زینعلیان خاطرنشان کرد: ۳۸۹ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده که حدود ۶۰ استاد از ۲۵ دانشگاه در داوری این مقالات مشارکت داشتند و هر مقاله‌ای نیز دو بار داوری شد و از این میزان ۱۱۱ مقاله در قالب ارائه به صورت سخنرانی و ۹۰ مقاله در قالب ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است که مقالات برگزیده نیز در پنج مجله تخصصی به چاپ خواهند رسید.

دومین کنفرانس ملی «مصالح و سازه‌های نوین در مهندسی عمران»، هشتم و نهم اسفندماه در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

    نظرات