تردد ۷۷ میلیونی سفرهای نوروزی در جاده های کشور

تردد ۷۷ میلیونی سفرهای نوروزی در جاده های کشور

http://www.bananews.ir/آخوندی در حاشیه سفر به مازندران و بازدید از طرح های محور هراز با اشاره به مسافرت‌های نوروزی تاکنون گفت:سفرهای نوروزی امسال با رشد حدود ۵/۶ درصدی روبرو بوده که نشان از ظرفیت مطلوب همه دستگاه‌ها نظیر پلیس،راهداری،سازمان امداد ونجات،بهداشت ودرمان،هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها دارد.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irوی با بیان اینکه مردم باید در مورد فعالیت نوروزی مسئولان در جاده‌ها قضاوت کنند، ادامه داد:تاکنون حدود ۷۷ میلیون تردد را داشتیم که این عدد به معنای تعداد مسافر که حجم بالای تردد در جاده‌ها را نمایش می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سفرهای نوروزی امسال میزان تلفات و تصادفات کاهش یافته است،متذکر شد:در بخش هوایی ۱۵ هزار سفر،در بخش دریایی ۲ میلیون و در زمینه ریلی نیز یک میلیون مسافر داشتیم که آمار همه بخش‌ها گویای افزایش ظرفیت مسافران است.

وی همچنین از ساخت ۳۹ دستگاه تونل و پل در طرح چهار خطه کردن هراز خبر داد و گفت:در مقاطع عادی روزانه ۲۰ هراز خودرو از این مسیر تردد دارند،در زمان اوج تردد و پیک آن این میزان به ۴۵ هراز خودرو می‌رسد که رقم بسیار بلایی است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه به دنبال افزایش ظرفیت جاده هراز به عنوان یکی از جاده‌های تاریخی کشور هستیم،افزود:می‌خواهیم این ظرفیت را به دو برابر افزایش دهیم که در این رابطه باید ۱۹ دستگاه تونل در محور حفاری شود که حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ متر طول حفر بوده و حدود ۲۰ دستگاه پل نیز در دست اجرا است.

به گفته وی؛دولت تدبیر و امید سرعت میانگین طراحی مسیر ۵۰ کیلومتر بوده که این میزان به ۸۰ کیلومتر افزایش می‌یابد و در ضمن شیب این محور از ۹ درصد به حداکثر شش درصد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه چهارخطه کردن هراز به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار از امامزاده هاشم تا آمل نیاز دارد ابراز امیدواری کرد:در سال ۱۳۹۴ با اتمام پروژه و رشد ۱۰۰ درصدی چهارخطه کردن هراز شاهد تردد ایمن و سالم در آن باشیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دو کمربندی برای رودهن و بومهن از جنوب و شمال را در دستور کار داریم،گفت:البته با احتساب این دو کمربندی می‌توانیم از بخش شمال آزاد راهی را از پردیس تا پلور داشته باشیم و در طرف جنوب نیز مسیر را از پردیس به جاده فیروزکوه ادامه دهیم که برای این امرهم حدود ۴۰۰ میلیارد تومان احتیاج داریم و سعی داریم آن را از اعتبارات دولتی و اوراق اقساط خزانه تامین کنیم.

وی در مورد محور فیروزکوه، خاطرنشان کرد: در این محور نیز افزایش ظرفیت را در آینده خواهیم داشت که زودتر از محور هراز شاهد بهره‌برداری آن در طول سال جاری خواهیم بود همچنین با اتمام این دو محور در مازندران ظرفیت دسترسی بسیار خوب، ایمن و سالمی را ایجاد می‌کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

    نظرات