افزایش نزدیک به ۱۰ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری

افزایش نزدیک به ۱۰ درصدی تردد در محورهای برون‌شهری

http://www.bananews.ir/وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که در ۲۴ساعت گذشته، کل تردد ثبت‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۹۵۶ ترددشمار در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل ازآن ۹٫۶ درصد افزایش رانشان می‌دهد.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irبراساس تصاویر دریافتی از دوربینهای نظارتی، سامانه‌های هوشمند ترددشمار برخط و گشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌جز محورهای مسدود و ممنوع ذیلاَذکرشده،‌ مابقی محورهای مواصلاتی کشور بازو تردد در آنها به‌روال عادی در جریان است.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین ۱۱ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ وکمترین تردد بین ساعات ۶ تا ۷ صبح صورت پذیرفته که هموطنان عزیز با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

محورهای مسدود تا اطلاع ثانوی به دلیل رویدادهای غیرمترقبه

۱- محورشمشک - دیزین(جاده اختصاصی حدفاصل پارکینگ بالا تا پارکینگ پایین) واقع در استانالبرز،به‌دلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشد. البته همه روزه‏ امکان تردد از تهران به محور شمشک تا پارکینگ بالا، از ساعت ۷ لغایت ۱۷، همینطور از کرج به محور دیزین تا پارکینگ پایین، به‌طور ۲۴ساعته، میسر است.

۲- محورشهداد- نهبندان،مقطع واقع در استانکرمان، به دلیل وقوع سیلاب از کیلومتر ۶۰ تا ۷۳ ،تا اطلاع ثانوی مسدود می‌باشد.۳- محورپونل –خلخال،(از سه‌راهی پونل تا ورودی جاده زندانه) مقطع واقع در استان گیلان،به دلیل بارش برف، تا اطلاع ثانوی مسدود است.

ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای

۱- محوراصلی قم – گرمسارو بالعکس، واقع در استانهای تهران‏، سمنان وقم، به دلیل تمدیدعملیات راهسازی، تا مورخ۳۱خردادماه ، مسدود ومسیرجایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم تهران، برای وسایل نقلیه سنگین محور قدیم قم تهران و در ادامه برای کلیه خودروها، جاده امام‌رضا به سمت پاکدشت و گرمسار خواهد بود.

ممنوعیت تردد به‌تفکیک یا اولویت وسایل نقلیه

۱- در محورکرمان راین حسین آباد جیرفت (ساردوئیه جیرفت)، واقع در استانکرمانبه‌دلیل مداخله با ترافیک شهری‏ و تردد در جاذبه‌های گردشگری و عبور ۲۳ کیلومتری از مسیر فرعی،تردد خودروهای سنگین و حاملین فرآورده‌های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین محور ترانزیت کرمان دهبکری جیرفت، معرفی می‌گردد. تردد وسایل نقلیه سواری در محور فوق بلامانع است.

هموطنان می‌توانند برای دریافت مشروح اطلاعات جاده‌ها، به وب‌سایت iran141.ir،‌ مراجعه کنند. همچنین برای دریافت خلاصه آخرین وضعیت راهها، عدد ۱۴۱ را به شماره ۱۰۰۰۱۴۱، پیامک کنند یا برای دریافت پاسخ سوالات‏، با شماره تلفنهای گویای ۸۸۹۲۵۲۵۲ یا ۱۴۱ تماس بگیرند.

    نظرات