واکنش سازمان نظام مهندسی به انتقاد انبوه سازان

واکنش سازمان نظام مهندسی به انتقاد انبوه سازان

http://www.bananews.ir/سازمان نظام مهندسی به خبر انتقاد انبوه سازان از عملکرد سازمان نظام مهندسی واکنش نشان داد.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irسازمان نظام مهندسی ساختمان به سخنان رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان در خصوص انتقاد از عملکرد سازمان نظام مهندسی واکنش نشان داد. براین اساس سازمان نظام مهندسی اعلام کرد: به موجب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ مجلس شورای اسلامی، مهندس دارای صلاحیت به مهندسی گفته می‌شود که دارای پروانه اشتغال بوده و برحست پایه پروانه خود، مجاز به خدمات حرفه‌ای است برهمین اساس اشخاص حقوقی شکل می‌گیرند که واضح است بدون داشتن صلاحیت، صالح به انجام امور مهندسی نخواهند بود.

در خصوص ظرفیت انجام کار از دو حال بیرون نیست، یا باید محدودیت را پذیرفت و یا قایل به نامحدود بودن انجام کار باشیم، محدودیت یک ضرورت عقلی است و اختصاص به سازمان نظام مهندسی ندارد. در نظام فنی و اجرایی کشور نیز همین ضرورت حاکم است. این سازمان از طرح دیدگاه ها توسط همه انجمن ها و نهادهای مرتبط با صنعت ساختمان استقبال کرده و تعامل و همفکری با آنان را در راستای توسعه مهندسی و در جهت منابع عمومی کشور ارزیابی می‌کند.

گفتنی است، رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انبوه سازان گفته بود: بزرگترین مشکل ما با سازمان نظام مهندسی ساختمان است. قانون نظام مهندسی را مصادره کردند زیرا نظام مهندسی برای سازماندهی به انبوه سازان و مهندسان تشکیل شده است اما ما را مکلف می کند که با یک مهندس خاص قرارداد ببندیم در حالیکه هیچگاه هم این مهندسان را در پروژه ها نمی بینیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی با این ساختار در هیچ کشوری وجود ندارد، افزوده بود: این سازمان پول مهندس ناظر و مجری را از همان ابتدا از ما میگیرد در حالیکه ممکن است سازنده نتواند پروانه ساخت بگیرد و یا اینکه پروژه تا یکسال بعد از آن هم شروع نشود. این اقدامات، هزینه ساخت را افزایش می دهد.

 

مهر

    نظرات