دلایل آلایندگی دیروز کارخانه سیمان تهران اعلام شد

دلایل آلایندگی دیروز کارخانه سیمان تهران اعلام شد

http://www.bananews.ir/در پی ارسال گزارش ویدئویی ایسنا درباره آلایندگی واحد هفتم کارخانه سیمان تهران، مدیر این واحد توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش بنانیوز(Bananews.irمحسن کلاه‌کج،با اشاره به اینکه دیروز شنبه حوالی ساعت ۹:۳۰ به مدت حدود ۴۵ ثانیه فیلتر کوره واحد هفت سیمان تهران از مدار خارج شد، گفت: سیستم کارخانه طوری طراحی شده که اگر میزان مونوکسیدکربن به یک درصد برسد، برای جلوگیری از تبعات احتمالی برق فیلتر ‌قطع می‌شود که این اتفاق دیروز رخ داد.

وی افزود: زمانی که این اتفاق رخ داد، با اقداماتی نظیر کاهش بار کوره و آسیاب و همچنین به حداقل رساندن میزان سوخت مشعل مجددا فیلتر را به مدار بازگرداندیم.

وی گفت: میزان مونوکسیدکربن تولیدی کوره در حالت عادی بین ۲۰ تا ۳۰ میلی‌گرم در هر متر مکعب بوده که دیروز این رقم به حدود ۸۹ میلی‌گرم رسید.

کلاه‌کج گفت: سیستم پایش آنلاین در کارخانه سیمان تهران راه‌اندازی شده که به صورت مستقیم از سوی محیط زیست تحت نظارت قرار دارد و دیروز نیز زمانی که این اتفاق رخ داد محیط زیست و فرمانداری شهر ری به ما تذکر دادند که ما نیز پاسخ لازم را به آنها دادیم و با انجام اقدامات لازم مشکل به وجود آمده را حل کردیم.

مدیر واحد هفتم کارخانه سیمان تهران با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده میزان مونوکسیدکربن کوره به نیم درصد رسیده و دوباره شرایط عادی برقرار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای اولین بار بود که فیلتر از مدار خارج شد. خارج شدن فیلتر از مدار می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کیفیت سوخت و سیستم پخت باشد.

به گفته وی، شرکت سیمان تهران تاکنون اقدامات مختلفی را در راستای حفاظت از محیط زیست انجام داده که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی سیستم پایش آنلاین، نصب و راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب، بهسازی و حذف نقاط آلاینده و ایجاد ۹۵ هکتار فضای سبز در اراضی کارخانه اشاره کرد.

مدیر واحد هفتم کارخانه سیمان تهران افزود: ۷۶ درصد اراضی کارخانه سیمان تهران به فضای سبز تبدیل شده است.

 شرکت سیمان تهران در حال حاضر دارای پنج خط تولید شامل شامل خط در مجتمع و یک خط در مشیریه است که اتفاق دیروز در واحد هفتم سیمان تهران در مشیریه رخ داد.

    نظرات