ضرورت ایجاد هم‌افزایی پژوهش‌های دانشگاهی با صنایع دریایی

ضرورت ایجاد هم‌افزایی پژوهش‌های دانشگاهی با صنایع دریایی

http://www.bananews.ir/رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی گفت:پژوهش ها باید در دانشگاهها در زمینه توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی بیشتر شود تا به پیشرفت هایی در این زمینه برسیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)،محمد سعید سیف رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشستی با خبرنگاران گفت: معاونت علمی و فناوری در طی این ۵ ساله توانسته تا حدودی بین صنعت و دانشگاه ارتباط برقرار کند و فعالیت هایی در زمینه تحقیق و توسعه فناوری در ۱۴ ستاد انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه این ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی در ۲-۳ ماه اخیر شکل گرفته، گفت: ما بر آن هستیم تا با حمایت های معاونت علمی گامی در جهت توسعه و رشد فناوری در صنایع دانش بنیان دریایی داشته باشیم.

سیف با بیان اینکه صنایع دریایی از نیازهای مهم کشور بوده است، افزود: با وجود مشکلاتی از جمله ناآشنا بودن مسئولین این حوزه با صنایع دریایی و مشکلات دیگر باید راهکارهایی را برای رسیدن به اهدافمان در ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی بیندیشیم.

رئیس ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی افزود: صنایع دریایی از حیث فناوری، اشتغال، امنیت کشور، صادرات و واردات، صنایع نفت و گاز و ... مهم است که باید فعالیت ها و برنامه هایی در این زمینه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با شروع فعالیت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی برنامه هایی با دانشگاهها، معاونت های پژوهشی دانشگاهها، ابداعات و اختراعات در این زمینه صورت گرفته که این ستاد باید در این زمینه هم افزایی خوبی بین پژوهش های دانشگاهها صورت دهد تا به توسعه فناوری در حوزه دریایی برسیم.

سیف گفت: باید کارگروه های اطلاع رسانی دریایی و میزگردهای تخصصی ایجاد شود تا اطلاع رسانی در این ستاد به شیوه صحیح صورت گیرد.

 

مهر

    نظرات