اوراق تسهیلات مسکن تاریخ انقضا دارد

اوراق تسهیلات مسکن تاریخ انقضا دارد

http://www.bananews.ir/سهامداران و دارندگان اوراق تسهیلات مسکن، به تاریخ ابطال این اوراق توجه کنند تا سرمایه خود را از دست ندهند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلیرضا توکلی - رییس اداره ابزارهای نوین مالی فرابورس - با اشاره به درج اطلاعیه‌ای در خصوص توجه بیشتر دارندگان اوراق تسهیلات مسکن به تاریخ ابطال اوراق خود اظهار کرد: هم اکنون تعدادی از اوراق تسهیلات مسکن به دلیل بی اطلاعی دارندگان آن نسبت به تاریخ انقضاء، ابطال شده است.

 

وی ادامه داد: بانک مسکن و فرابورس برای جلوگیری از ادامه این روند ابطالی و راهنمایی سرمایه‌گذاران نکاتی را به صورت اطلاعیه در این خصوص منتشر کرده است.

توکلی خاطرنشان کرد: این اطلاعیه مربوط به دارندگان کنونی این اوراق و یا سرمایه گذارانی است که تمایل به خرید اوراق تسهیلات مسکن در آینده دارند.

رییس اداره ابزارهای نوین مالی متذکر شد: این اوراق چون سابقا تاریخ ابطال نداشته است، سرمایه‌گذاران و دارندگان آن همچنان به دید سرمایه گذاری طولانی مدت به آن نگاه می کنند غافل از این که بسیاری از آنها ابطال شده است.

وی با تأکید بر این که خرید این اوراق صرفا برای استفاده است نه سرمایه‌گذاری، اشاره کرد: بسیاری از مردم با این اوراق مانند برگه سهم برخورد می کنند و پس از خرید آن برای نسل های آتی خود نگه می‌دارند در حالی که این اوراق تاریخ انقضا دارد و پس از این تاریخ، تنها یک تکه ورق است.

توکلی در خصوص تعامل با بانک مسکن برای اطلاع رسانی بیشتر در این خصوص ادامه داد: با بانک مسکن توافق کردیم که اطلاع رسانی جامعی در این خصوص انجام شود و قرار شد بانک مسکن توجه مشتریان خود را به اطلاعیه فرابورس از طریق پیامک جلب کند فرابورس هم در عوض، با ابلاغ بخشنامه‌ای به تمامی کارگزاران عضو فرابورس، در خصوص این اوراق تذکر داده است.

وی ادامه داد: بانک مسکن از طریق طراحی سایت http://oragh-maskan.irبه دارندگان این امکان را داده است تا با درج کد ملی از وضعیت اوراق تسهیلات مسکن خود آگاه شوند.

 

ایسنا

    نظرات