آلاینده های سرطان زای بنزینی هوای تهران کاهش یافته است

آلاینده های سرطان زای بنزینی هوای تهران کاهش یافته است

http://www.bananews.ir/قطع دریافت ریفورمیت بنزین از پتروشیمی ها و افزایش توزیع بنزین پاک، سبب کاهش میزان آلاینده های بنزن، گوگرد و آروماتیک در هوای شهر تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ضمن اعلام این موضوع و اشاره به گزارش های سازمان محیط زیست مبنی بر بهبود کیفیت هوای تهران در مقایسه با سالهای گذشته، اظهار کرد: آلودگی عمومی شهر تهران ریشه در عواملی مانند تعداد زیاد خودرو، آلاینده خانگی و صنعتی دارد که همچنان بالا است، اما میزان سه آلاینده فوق که به شدت سرطان زا و بیماری زا هستند، کاهش قابل توجهی یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، خاطرنشان کرد: براساس گزارش سازمان محیط زیست، هوای شهر تهران نسبت به سال گذشته بهبود یافته به طوری که میزان بنزن هوا از ppb 10 (جزء در میلیارد) در سال گذشته به ۳٫۳ PPb در سال جاری کاهش یافته است.

کاظمی افزود: مجموع بنزن در بنزین تولیدی کشور پس از توزیع بنزین پاک و واردات یورو ۴ از حدود ۲ درصد با کاهش نیم درصدی به ۱٫۵ درصد می رسد.

وی با انتقاد از تست نشدن بنزین توزیعی در کشور، ادامه داد: پیش از این، بنزین تولیدی مخلوط می شد و قابل ردیابی نبود ، اما این روند تغییر یافته و می توان به طور دقیق تاثیر توزیع توقف ریفورمیت از پتروشیمی ها و توزیع بنزین پاک در هوا را ارزیابی کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: از اسفندماه سال ۹۲ کل بنزین تولیدی در پالایشگاه اراک در شهرهای تهران، کرج و اراک توزیع می شود که می توان تاثیر آن را در بهبود هوای این شهرها مشاهده کرد.

براساس آمار اعلام شده، تهران در فصل بهار سال جاری ۸۰ روز سالم، شش روز پاک و هفت روز ناسالم داشته است.

همچنین هفت روز ناسالم بهار امسال به دلیل وقوع توفان در پایتخت و وارد شدن ریزگردهای ناشی از توفان به هوای تهران بوده است.

 

ایرنا

    نظرات