معاملات مسکن کاهش یافت

معاملات مسکن کاهش یافت

http://www.bananews.ir/میزان معاملات مسکن و خرید و فروش خانه در خرداد امسال نسبت به اردیبهشت روند کاهشی داشته اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irدر خرداد امسال ۲۰۳ هزار معامله مسکن منعقد شده که نسبت به اردیبهشت ماه ۲۷ هزار مورد معادل ۱۱ درصد کاهش داشته اما نسبت به خرداد پارسال شش درصد افزایش یافته است.

از ۲۰۳ هزار مورد معامله منعقد شده در بخش مسکن در خرداد امسال حدود ۱۲۰ هزار قرارداد مربوط به خرید و فروش خانه بوده که این رقم نسبت به زمان مشابه سال قبل ۶٫۶ درصد افزایش داشته است اما نسبت به ماه قبل ۳۱ هزار مورد معادل ۲۰ درصد کاهش یافته است.

براساس آمار ثبت شده در کمیسیون تخصصی املاک کشوری در خردادماه ۷۲ هزار قرار داد اجاره منعقد شده که نسبت به ماه قبلش ۷۰۰۰ مورد افزایش داشته است.

همچنین در خرداد امسال بیش از ۶۰۰۰ مورد قراداد پیش‌فروش خانه امضا شده و بیش از ۲۰۰۰ مورد از معاملات مربوط به قراردادهای دیگر مسکن بوده است.

از کل قرارداهای منعقد شده در خرداد امسال ۵۹ درصد متعلق به خرید و فروش خانه بوده و ۳۵ درصد مربوط به اجاره‌نامه‌ها بوده است.

از سوی دیگر با توجه به این که معمولا فصل تابستان بیشترین حجم خرید و فروش خانه را با خود به همراه دارد پیش بینی کارشناسان و دست اندرکاران بازار حاکی از آن است که میزان قراردادهای منعقد شده دراین فصل روند افزایشی به خود گیرد.

با بالا رفتن میزان معاملات در بازار مسکن با شروع سال جدید همچنین افزایش حجم معاملات نسبت به سال گذشته پیش بینی می‌شود با توجه به ثبات قیمت در ماه‌های اولیه سال، روند افزایشی حجم معاملات در ماه‌های آتی ادامه پیدا کند.

 

ایسنا

    نظرات