عوامل موثر در کنترل "بازار مسکن"

عوامل موثر در کنترل "بازار مسکن"

http://www.bananews.ir/جباری گفت: مدیریت فضای روانی و اجتماعی جامعه، هدایت صحیح نقدینگی و تسهیلات بانکها در حوزه مسکن، امنیت در سرمایه‌گذاری و اجرای درست قوانین را می‌توان از شاخصه های مهم در کنترل و ثبات بخشی بازار مسکن دانست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمد جباری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: مباحث روانی جامعه تاثیرگذار در افزایش قیمت مسکن را دولت باید به درستی مدیریت کند و همچنین هدایت صحیح نقدینگی و تسهیلات بانکها باید در حوزه واقعی مسکن سرمایه‌گذاری شود و نه دلالگریها.

وی تصریح کرد: امنیت سرمایه‌گذاری در تولیدات مسکن یکی از عواملی است که می‌تواند در کنترل قیمت مسکن تاثیرگذار باشد و نباید هیچ‌گونه ناامنی در این بخش وجود داشته باشد.

نماینده مردم هرمزگان، قشم/ ابوموسی با بیان اینکه باید بخش ساخت و ساز مسکن صنعتی‌سازی رونق بگیرد، اظهار داشت: صنعتی‌سازی، سرعت، کیفیت ساخت و عمر ساختمان را افزایش می‌دهد و قیمتها را پایین می‌آورد.

جباری در ادامه گفت: صنعتی‌سازی باید به صورت انبوه سازی توسعه یابد.

وی یادآور شد: انسجام و هماهنگی مجموعه‌های دولت در رونق بخشی به بازار مسکن تاثیرگذار است و هر دولتی باید نقاط مثبت و طرح‌های دولت قبلی را ادامه دهد چرا که بی‌نظمی و عدم مدیریت صحیح در بخش مسکن می‌تواند در افزایش قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان اجرای درست قانون نظام مهندسی را در ثبات اقتصادی قیمتها و رونق بخشی به بازار مسکن حائز اهمیت برشمرد.

* مسکن مهر نقش بسیار مهمی در تولید مسکن داشت

نماینده مردم هرمزگان / قشم ابوموسی در افزود: مسکن مهر اجرای خوبی نداشت اما اهداف مثبتی را در راستای کاهش مشکلات جوانان، حذف دلالگران و قیمتهای کاذب و زمین خواری ایفا کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سوئیت ها به دلیل افزایش قیمت مسکن در بسیاری از استانها به تناسب قدرت خرید مردم مورد استقبال واقع می‌شود.

حسین محمدزاده، عضو کمیسیون عمران در ادامه گفت: مسکن اجتماعی تا پایان خرداد ماه به طور کامل بررسی و جزئیات آن توسط وزارت راه و شهرسازی ارائه خواهد شد و هنوز چیزی به طور کامل بیان نشده است.

وی تصریح کرد: طرح مسکن اجتماعی در مجلس با بررسی نقاط قوت و ضعف مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و امیدواریم که این فعالیت پربرکتی برای هموطنان باشد.

محمدزاده اظهار داشت: مسکن در خراسان رضوی به دلیل کاذب بودن قیمت‌ها، نسبت به سال قبل آهنگ کندتری داشته است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات