آزادراه قم - گرمسار به زودی افتتاح می‌شود

http://www.bananews.ir/معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: با افزایش تعداد ماشین آلات راهسازی و کارخانه‌های قیر و افزایش شیفت‌های کاری، قطعه یک آزادراه حرم تا حرم به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش بنانیوز ؛ احمدی نوری با اشاره به بازدیدی مسئولان شرکت ساخت و توسعه از پروژه آزادراهی حرم تا حرم، حدفاصل قم تا گرمسار که به طول ۱۵۲ کیلومتر در حال ساخت است، تصریح کرد: با افزایش ظرفیت ماشین آلات، کارخانه‌های قیر و افزایش شیفت‌های کاری تلاش بر این است تا پروژه در نزدیک‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد که با پایان یافتن ماه رمضان امکان افزایش تا سه شیفت‌ کاری نیز وجود دارد.

احمدی نوری این پروژه را از اولویت‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: با توجه به اهمیت تکمیل این پروژه منابع مالی از طرق مختلف از سوی دولت و سرمایه‌گذار تامین شده است و شرکت مشکلی در زمینه منابع مالی جهت تکمیل این آزادراه ندارد.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور در خصوص وظایف دولت در این پروژه گفت: شرکت ساخت به تمامی تعهدات خود در قبال سرمایه‌گذاری عمل کرده است و بالاخص در تامین منابع مالی و قیر که از موانع اصلی به ثمر رسیدن پروژه‌ها است لذا باید سرمایه‌گذار هم تلاش حداکثری خود را برای به بهره‌برداری رسیدن پروژه کند.

وی تاکید کرد: در همین زمینه به سرمایه‌گذار پروژه توصیه شده است تا از تمام ظرفیت پیمانکاری و فنی- مهندسی کشور استفاده شود تا عملیات اجرایی پروژه شتاب گیرد.

احمدی نوری با اشاره به مزایای این پروژه عنوان کرد: مسیر دارای شش خط در قالب سه خط رفت و سه خط برگشت است که موجب کاهش ۸۵ کیلومتری مسیر موجود خواهد شد و طبق مطالعات انجام شده با احداث آزادراه قم - گرمسار یک و نیم ساعت در زمان سیر خودروهای سبک و دو و نیم ساعت در زمان سفر خودروهای سنگین صرفه‌جویی خواهد شد. همچنین صرفه‌جویی در مصرف سوخت، استهلاک، کاهش تصادفات، حفظ محیط زیست، سفر ایمن و روان و افزایش ایمنی از دیگر مزایای بهره‌برداری از این مسیراست.

وی با اشاره به طول هزار کیلومتری این طرح افزود: این آزادراه استان‌های قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی را به یکدیگر پیوند می‌زند و دو کلان شهر مذهبی مشهد و قم، هر طرف نقاط شروع و پایان این آزادراه هستند.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها با اشاره به اهمیت این مسیر گفت: این آزادراه دو قطب مهم گردشگری مذهبی ایران را به هم متصل می‌کند و به منظور اتصال مرکز، جنوب و جنوب غرب به شمال شرق کشور احداث شده است.

پروژه حرم تا حرم شامل سه قطعه است و قطعه یک، قم- گرمسار به طول ۱۵۲ کیلومتر، قطعه دوم مسیر گرمسار - سمنان به طول ۱۲۰ کیلومتر و قطعه سوم نیز مسیر نیشابور - مشهد به طول ۸۰ کیلومتر است.

    نظرات