از بازنشستگی یک خط هوایی تا پرواز بر فراز سوریه

از بازنشستگی یک خط هوایی تا پرواز بر فراز سوریه

http://www.bananews.ir/خطوط هوایی مالزی (MAS) اعلام کرد که به احترام قربانیان پرواز MH17 این شماره پرازی را بازنشسته می‌کند.

به گزارش بنانیوز ؛ پرواز شماره MH17 متعلق به خطوط هوایی مالزی در روز ۱۷ جولای در منطقه‌ای در شرق اوکراین با شلیک یک موشک زمین به هوا از بین رفت و تمامی ۲۹۸ سرنشین آن جان باختند.

در پی این حادثه دردناک خطوط هوایی مالزی اعلام کرد که از روز ۲۵ جولای سال جاری میلادی این کد پروازی را بازنشسته خواهد کرد.

خیرالنسا دان نورین، مدیر رسانه‌ای و ارتباطات استراتژیک خطوط هوایی مالزی در این خصوص گفت: با بازنشته شدن شماره پرواز MH17 از این پس شماه پرواز MH17 برای این مسیر به کار گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین حال هیچ تغییری در زمان انجام این پروازها صورت نخواهد گرفت و خطوط هوایی مالزی به طور متناوب و طبق جدول زمانبندی به آمستردام و بالعکس پرواز خواهد داشت.

خطوط هوایی مالزی پیش از این نیز شماره پرواز MH370 را به دلیل ناپدید شدن این پرواز در روز هشتم مارس امسال بازنشسته کرده بود.

کمک‌های تخصصی بوئینگ به مالزی

در همین رابطه شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد که برای بررسی علل سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی کمک‌های تخصصی ارائه می‌کند.

شرکت بوئینگ در اطلاعیه‌ای در این خصوص عنوان کرد که به درخواست اداره امنیت حمل و نقل ملی مالزی برای انجام تحقیقات در خصوص سقوط پرواز MH17 بر فراز اوکراین کمک‌های تخصصی خود ار در اختیار نهادهای مرتبط قرار خواهد داد.

شرکت بوئینگ در اطلاعیه‌ خود با ابراز تاسف شدید از بروز این حادثه دردناک با خانواده و دوستان قربانیان پرواز MH17 ابراز همدردی کرد.

سفیر روسیه در مالزی: مسکو هیچ دخالتی در سقوط هواپیمای مالزی ندارد

اما در پی اظهاراتی مبنی بر دست داشتن روسیه در این اقدام، خانم لیودمیلا وروبیوا، سفیر روسیه در مالزی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با تاکید بر اینکه روسیه هیچ دخالتی در این حادثه نداشته است تصریح کرد: جامعه بین‌المللی هیچ تصویر واضحی از آنچه اتفاق افتاده است ندارد.

وی که در سفارت روسیه در مالزی سخن می‌گفت، اظهار کرد: تا کنون تنها شاهد ادعاها، اتهامات بی اساس، شواهد دروغین، تصاویر غیرواقعی و مکالمات تلفنی جعلی بوده‌ایم و هیچ شواهد واقعی و درستی از این اتفاق وجود ندارد.

وی افزود که از همان ابتدای وقوع حادثه موضع روسیه تعیین یک نهاد بررسی بین‌المللی برای تعیین مقصر شلیک موشک به سمت هواپیمای مالزیایی بوده است.

سفیر روسیه در مالزی بیان کرد: شخصا معتقد هستم که شورشیان حامی روسیه در شرق اوکراین دخالتی در این حادثه نداشته‌اند زیرا آنها تجهیزات این کار را ندارند. آنها تنها سیستم‌های دفاع هوایی را در اختیار دارند که برد آنها تنها پنج هزار متر است.

اظهارات این مقام روس در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته و طی مراسمی شورشیان طرفدار روسیه جعبه‌های سیاه هواپیما را در اختیار مقامات مالزیایی قرار دادند.

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیسگفته است که کارشناسان حوادث هوایی این کشور، جعبه‌های سیاه هواپیمای سرنگون شده خطوط هوایی مالزی را بررسی خواهند کرد.

وی در حساب توئیتر خود نوشت، در پی درخواست دولت هلند، کارشناسان بریتانیایی اداره تحقیقات حوادث هوایی، اطلاعات ضبط شده در جعبه‌ها را تجزیه و تحلیل خواهند کرد.

پرواز هواپیماهای مالزی بر فراز سوریه

از سوی دیگر در حالی‌که اداره هوانوردی آمریکا حریم هوایی سوریه را بسیار خطرناک ارزیابی کرده، اما مالزی در پی سقوط هواپیمای خود در شرق اوکراین، این مسیر را برای پروازهای خود برگزیده است.

پرواز ام اچ ۴ خطوط هوایی مالزی مسیر لندن به کوالالامپور را برای نخستین بار به‌جای عبور از حریم فضایی اوکراین ‌از آسمان کشور جنگ زده سوریه طی‌ کرد و این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که حریم هوایی اوکراین پس از سقوط روز پنج‌شنبه هواپیمای مسافربری مالزی درشرق این کشور بسته شده‌ است.

در حالی که درگیری‌های مسلحانه سوریه در ابعادی بسیاری وسیع‌تر از اوکراین ادامه دارد، خطوط هوایی مالزی از تصمیم خود در زمینه تغییر مسیر پرواز از اوکراین به سوریه دفاع کرد.

شرکت هواپیمایی مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسیر پرواز ام.اچ.۴ از مسیرهای مورد تایید سازمان بین المللی پروازهای غیرنظامی (ایکائو) بوده‌ و حریم هوایی سوریه از سوی این سازمان شامل هیچ محدودیتی نبوده‌ است.

به گزارش دویچه وله، خطوط هوایی مالزی همچنین تاکید کرد در طول زمان پرواز‌، موقعیت ام.اچ.۴ مورد تایید ایکا‌ئو بوده‌ است.

این در حالی است که اداره هوانوردی فدرال آمریکا که سختگیرانه‌ترین قوانین را درجهان دارد، ماه می سال ۲۰۱۳ با صدور اطلاعیه‌ای کلیه خطوط هوایی آمریکایی را از پرواز بر فراز سوریه، از سوریه و به مقصد سوریه به شدت منع کرد.

    نظرات