بحران آب در انتظار کانون سراب‌های کشور ‌

بحران آب در انتظار کانون سراب‌های کشور ‌

http://www.bananews.ir/مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است: کرمانشاه که ۴۰ درصد خروجی آب‌های کشور در آن واقع شده نیز از بحران و خطر کم آبی در امان نیست.

به گزارش بنانیوز ؛ مهندس تورج همتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، کرمانشاه را یکی از استان‌های پر آب کشور خواند که ۴۰ درصد خروجی آب‌های کشور در آن واقع شده است.

وی‌ با اشاره به وجود ۱۸ رشته رودخانه و ۱۰۰ سراب در کرمانشاه، اظهارکرد: با وجود همه این منابع آبی بحران آب استان ما را نیز تهدید می‌کند.

به گفته این مسئول، چالش آب امروز یکی از مهم‌ترین بحران‌های کشور است که کرمانشاه نیز از آن در امان نیست.

همتی با بیان اینکه بحران کم آبی مربوط به یکی دو سال اخیر نیست، دلیل این مشکل را افزایش مصرف و خشکسالی‌های چند سال اخیر عنوان کرد.

وی افزود: همین امر موجب شده سطح آب سفره‌های آبی و رودخانه‌های کرمانشاه به تدریج پایین بیاید.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه که پیش از این از کرمانشاه به عنوان کانون سراب‌های کشور یاد کرده بود، تصریح کرد: چنانچه این روند ادامه داشته باشد، کرمانشاه نیز با بحران کم آبی مواجه خواهد شد.

همتی در خصوص راهکار مقابله با کم آبی، اظهار کرد: باید با استفاده از تجهیزات مدرن کارآیی آب را بالا ببریم و خصوصا در بخش کشاورزی افزایش بهره وری داشته باشیم.

وی بر لزوم استفاده از آب خاکستری برای شست و شو در محیط‌های خانگی و صنعتی تاکید کرد و گفت: آب خاکستری آبی است که از بازیافت پساب‌های صنعتی و کشاورزی تهیه می‌شود و می‌توان از آن برای مصارف غیرشرب استفاده کرد.

    نظرات