بررسی خسارت‌های زلزله به مسکن مهر با حضور آخوندی

بررسی خسارت‌های زلزله به مسکن مهر با حضور آخوندی

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی از نقاط زلزله‌زده شهر آبدانان بازدید کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعباس آخوندی جهت بازدید از تونل کبیر کوه و مسکن مهر که در زلزله اخیر در این منطقه بیشترین آسیب را دیده‌اند وارد شهر آبدانان شد.

 

وی بعد از بازدید از این مناطق با حضور مدیران ادارات شهرستان و استاندار ایلام در فرمانداری آبدانان جلسه تشکیل می‌دهند و در مورد خسارت‌های وارده به این منطقه بر اثر زلزله بحث و تصمیم‌گیری خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، صبح امروز وزیر راه‌ و شهرسازی از مناطق زلزله‌زده مورموری بازدید کرد که نتایج این بازدید در جلسه امروز عصر مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در جمع مردم زلزله زده بخش مورموری شهرستان آبدانان در جنوب خاوری ایلام گفت: رییس جمهوری ضمن ابراز همدردی برای رفع مشکلات و رسیدگی به وضعیت مردم زلزله‌زده استان ایلام دستور ویژه صادر کرد.

وی اظهار کرد: در نخستین نشست هیات دولت در روز یکشنبه هفته آینده، وضعیت، مسائل و نیازهای مردم زلزله‌زده آبدانان و دهلران و نیز موضوع اختصاص اعتبار ویژه برای بازسازی ویرانی‌ها مطرح خواهد شد.

آخوندی افزود: در این نشست تصمیم‌های مهمی در خصوص رفع مشکلات مردم زلزله زده و جبران خسارت به حوزه‌های مختلف اتخاذ می‌شود.

آخوندی،‌ وزیر راه و شهرسازی و نجار،‌ رییس سازمان مدیریت بحران کشور امروز پس از ورود به ایلام راهی مناطق آسیب دیده از زمین لرزه استان شدند.

به گزارش ایسنا، زمین لرزه ۶،۱ ریشتری بامداد دوشنبه - ۲۷ مرداد - در آبدانان با وارد کردن خسارت به ۱۸ هزار واحد مسکونی، تجاری، اداری و تاسیسات زیربنایی این شهرستان و مناطق پیرامون آن باعث مجروح شدن ۳۷۵ نفر شد.

همچنین زمین لرزه دیگری به بزرگی ۵٫۸ ریشتر شامگاه دوشنبه بخش موسیان شهرستان دهلران در جنوب باختری استان و فاصله ۲۵۰ کیلومتری شهر ایلام را لرزاند که به مناطق مسکونی، تجاری، اداری و زیرساختی شهرستان دهلران آسیب عمده زد.

تاکنون بیش از ۳۰۰ پس لرزه در کانون های اصلی زمین لرزه استان ایلام ثبت شده است.

 

ایسنا

    نظرات