باید به شهر اسلامی برسیم

باید به شهر اسلامی برسیم

http://www.bananews.irمعاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت : با حفظ ارزش ها می توانیم به شهر اسلامی برسیم ، چون ایران مهد دانش و تحقیقات در مورد معماری اسلامی است.
به گزارش بنانیوز(BanaNews.irپیروز حناچی گفت : از کیفیت زندگی در شهرها و فضای شهری ساخته شده راضی نیستیم و این نقدی است که بگوییم همه شهرها تقریبا شبیه هم هستند و تفاوتی بین شهرها دیده نمی‌شود .

حناچی در باره معماری اسلامی گفت : اسلام آمده است روش زندگی کردن اسلامی را به ما بیاموزد که در این مورد دو ایده وجود دارد؛ بعضی آن را یک مصداق می‌دانند که هر جا مناره‌ای و گنبدی باشد آنرا نمایی از اسلام می‌دانند و بعضی آنرا یک مفهوم.

وی اظهار داشت: در شهرها اسیر سیطره کمیت وکیفیت هستیم و شهرها فقط به حجم ساخت و ساز وکسب در آمد و افزایش بودجه می‌اندیشند و رقابت می‌کنند و براساس کیفیت فضای شهری سالم رقابت نمی‌کنند و نتیجه این کار افزایش کمی شهرها و تراکم آن در سطوح مسکونی و تجاری است.

حناچی تصریح کرد : این موضوع عارضه‌هایی دارد که یکی از این عارضه‌ها به تناسبی که شهرها به صورت افقی حرکت می‌کنند از هسته شهر که مراکز شهر هستند فاصله می‌گیرند و باعث متروکه شدن بخش مرکزی و بافت شهری می‌ شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور اظهار داشت: مدینه فاضله شهری است که مردم برای تکامل در آن زندگی می‌کنند و برای رسیدن به این مدینه اولین قدم آن است که ارزش ها را حفظ کنیم و اجازه ندهیم این ارزشها از بین برود و در مرحله بعد با آموزه این ارزشها زندگی امروز را بسازیم و با استفاده از دانش گذشته زندگی خود را بسازیم تا به شهر اسلامی برسیم.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات