تشدید شرایط بازار مسکن با ورود به بازار سرمایه

تشدید شرایط بازار مسکن با ورود به بازار سرمایه

http://www.bananews.ir/آقایی گفت:با ورود اوراق تسهیلات مسکن به بازار بورس، خرید و فروش اوراق تنها توسط افرادی صورت می‌گیرد که توانایی مالی برای خریداری دارند و سایر افراد نمی‌توانند به این اوراق دسترسی پیدا کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلی اکبر آقایی نایب رئیس کمیسیون عمران در خصوص افزایش نرخ اوراق تسهیلات مسکن، بیان کرد: علت اصلی افزایش نرخ اوراق تسهیلات مسکن کاهش عرضه مسکن به خصوص تقاضاهایی است که در بازار است و در این شرایط افراد به سمت اوراق مسکن رو می‌آورند.

وی در ادامه گفت: افزایش تقاضا برای اوراق تسهیلات مسکن، قیمت این اوراق تا ۱۲۰ درصد نیز افزایش می‌یابد، به طوری که اگر قیمت اولیه را ۴۰ میلیون تومان در نظر بگیریم، این افزایش رقم بسیار بالایی را نشان می‌دهد.

آقایی در خصوص شرایط افزایش نرخ اوراق تسهیلات مسکن برای اقشار کم درآمد، اظهار داشت: این شرایط برای افراد کم درآمد مناسب نیست و با این وجود این افراد نمی‌توانند نیاز تامین مسکن خود را برطرف نمایند.

نایب رئیس کمیسیون عمران با اشاره به بالارفتن قدرت خرید بازار و تاثیر آن در بازار مسکن، بیان کرد: در شرایط کنونی قدرت خرید بازار بالا می‌رود و این موجب کاهش عرضه خواهد شد.

وی در مورد تاثیر اقدامات دولت در کاهش قیمت مسکن گفت: اگر دولت اقدامات خود را در مورد مسکن مهر کماکان ادامه دهد، می‌توان جذب مشتری بیشتری داشت.

وی در مورد شرایط آماده سازی تحویل مسکن مهر ادامه داد: تعدادی از این ساختمان‌ها آماده تحویل هستند، ولی بخش دیگری در دست احداث و ساخت و تکمیل می‌باشد که اگر این پروژه به صورت کامل اجرا شود، پیشرفت خوبی در بازار مسکن به وجود خواهد آمد.

نایب رئیس کمیسیون عمران در خصوص وارد شدن اوراق تسهیلات مسکن به بازار بورس گفت: اگر اوراق تسهیلات مسکن وارد بازار بورس شود، خرید و فروش اوراق تنها توسط افرادی صورت می‌گیرد که توانایی مالی برای خریداری دارند و سایر افراد نمی‌توانند به این اوراق دسترسی پیدا کنند.

آقایی در خصوص عملکرد وزارت مسکن و شهرسازی برای تامین مسکن اقشار کم درآمد بیان کرد: این وزارتخانه با هدف بهبود وضعیت اقشار کم درآمد و تامین مسکنی مناسب مانند مسکن مهر یا مسکن انبوه در نظر دارد مشکل مسکن این افراد را بهبود بخشد.

وی در پایان افزود: مسکن انبوه در جهت تامین مسکن اقشار میان درآمد تامین شده تا افراد بتوانند نیاز مسکن خود را برطرف کنند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات