بازار مسکن ملتهب نمی شود

بازار مسکن ملتهب نمی شود

http://www.bananews.ir/در شرایط فعلی بازار مسکن، بستری برای افزایش قیمت و التهاب در این بازار وجود ندارد و افزایش میزان تسهیلات بانکی می‌تواند به رونق در این بخش کمک کند.

به گزارش بنانیوز ؛ محمود جهانی کارشناس مسکن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش قیمت اوراق مسکن اظهار کرد: بانک مسکن برای زوج‌های جوان و خانه‌ اولی‌ شرایطی را اعلام کرده که براساس آن‌، زوج های جوان می توانند بدون سپرده گذاری اوراق خریداری کنند و وام بگیرند.

وی افزود: این مساله چند ماهی است که جزو طر‌ح‌های بانک مسکن قرار گرفته و تقاضا برای خرید این اوراق تا حدودی افزایش داشته است.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که زمانی که تقاضا افزایش پیدا کند در حالتی که عرضه این اوراق محدود است، چنین شرایطی پیش می‌آید تصریح کرد:‌ در کوتاه مدت امکان افزایش عرضه اوراق وجود ندارد و بدین ترتیب با به وجود آمدن عدم توازن در عرضه و تقاضا افزایش قیمت روی می‌دهد.

جهانی با اشاره به این‌که بانک مسکن سعی کرده تا حدودی این میزان افزایش را کنترل کند،ادامه داد: متقاضیان این اوراق از اجرای این طرح‌ها قدم به قدم با خبر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌با توجه به تناسب اطلاع رسانی که توسط رسانه‌ها صورت می گیرد میزان تقاضا افزایش پیدا می‌کند.

این کارشناس مسکن در ادامه درباره افزایش میزان تسهیلات بانکی اظهار کرد:‌ به طور کلی این میزان افزایش اثر مثبتی بر بازار خواهد داشت و موجب رونق نسبی در بازار مسکن خواهد شد.

جهانی افزود:‌درحال حاضر با توجه به شرایط فعلی بستری برای افزایش قیمت و التهاب در بازار مسکن وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که بانک‌های عامل دیگربرای پرداخت این رقم ها به غیر از بانک مسکن هنوز مشخص نشده‌اند، افزود: با توجه به این که در دوره‌های قبل هم همواره این موضوع مدنظر قرار داشته است تا مشخص شدن بانک ها نظر قطعی نمی توان داد.

    نظرات