۲۰ میلیون تومان برای یک متر خانه/قیمت مسکن در گران ترین شهر کشور ۱۰٫۴ برابر بیشتر از ارزان ترین مرکز استان

۲۰ میلیون تومان برای یک متر خانه/قیمت مسکن در گران ترین شهر کشور ۱۰٫۴ برابر بیشتر از ارزان ترین مرکز استان

http://www.bananews.ir/یک پنت هاوس ۸۰۰ متری در منطقه فرمانیه با نرخ ۲۰ میلیون تومان در هر متر مربع با رقم نهایی ۱۶ میلیارد تومان به فروش رسید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاین روزها که رکود گریبان گیر بازار مسکن شده و میزان معالات مسکن کاشه چشم گیری یافته بازار خرید وفروش وساخت وساز پنت هاوس و خانه های ویلایی داغ داغ است به طوری که چشم وهم چشمی سازندگان این پنت هاوس باعث شده هریک لوکس تر از دیگری باشد.

 

به گفته یکی از مشاوران املاک، یک پنت هاوس ۸۰۰ متری در منطقه فرمانیه با نرخ ۲۰ میلیون تومان در هر متر مربع با رقم نهایی ۱۶ میلیارد تومان به فروش رسید.

براساس این گزارش، در بازار کنونی معامله پنت‌هاوس‌ها خیلی داغ است و خرید و فروش موردهای به اصطلاح اکازیون در بین مشتریان خاص انجام می‌شود و تنها مشتریان خاص و ثروتمند هستند که از به فروش یا اجاره گذاشتن این واحدها مطلع می‌شوند.

این در حالی است که قیمت مسکن در برخی از تهران گران ترین نقطه کشور برای صاحب خانه شدن است و اصفهان، اراک، کرج و تبریز در رتبه های بعدی قرار دارند.

از سوی دیگر یاسوج ارزان ترین نقطه برای خرید مسکن و پس از آن، کرمان و ایلام به عنوان نقاط ارزان قیمت کشور محسوب می شوند. به این ترتیب باید گفت قیمت مسکن در گران ترین شهر کشور ۱۰٫۴ برابر بیشتر از ارزان ترین مرکز استان است.

میانگین قیمت واحد مسکونی در نیمه اول سال ۹۱ درکل کشور متر مربعی ۹۸۰ هزار تومان بوده، اما در شهر تهران آپارتمان های مسکونی با متوسط قیمت هر متر مربع ۲ میلیون و ۶۹۲ هزار تومان معامله شده اند.

این در حالی است که در یاسوج هر متر مربع واحد مسکونی با قیمت متوسط ۲۵۹ هزار تومان فروخته شده است.

براساس این گزارش در سال‌های گذشته آپارتمان‌های لوکس فقط در برخی از مناطق شهر تهران به چشم می‌خوردند اما الان می‌توان این آپارتمان‌ها را در نقاط مختلف از شمال غربی تا شمال شرقی شهر تهران دید که با امکانات جدیدتر و قیمت‌های نجومی خرید و فروش می‌شوند.

براساس این گزارش این برج باغ‌ها که با معماری مدرن مهندسان ایرانی ساخته می‌شوند یا در میان درختان کهنسال ساخته شده‌اند یا اینکه از فضای سبز در بالکن یا پشت بام (روف گاردن) استفاده می‌شود که اغلب پنت‌هاوس‌های مشهور تهران از این مزیت بهره می‌برند.

براساس این گزارش یک ساختمان فوق مدرن لوکس واقع در منطقه فرمانیه تهران توسط یکی از مهندس مطرح گردیده دارای ۱۳ طبقه است که ۹ طبقه آن مسکونی و ۴ طبقه مخصوص مشاعات ساختمان است.

گفتنی است کاخ ورسای در زمینی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع و سازه ای بتنی ساخته شده است و نقاشی ها و پتینه کاری های زیبا در بخش های مختلف ساختمان نشان دهنده سبک کلاسیک آن است.

براساس این گزارش مشخصات و مشاعات این ساختمان به شرح زیر است: لابی فرنیش به مساحت ۳۵۰ متر مربع، سالن اجتماعات( به همراه آشپزخانه و سرویس بهداشتی)، استخر، سونا، جکوزی، آلاچیق در محوطه حیاط، سالن بدن سازی، اتاق رختشویخانه و اتاق مخصوص تعویض لباس.

از دیگر ویژگی های این ساختمان می توان به استفاده از چیلر به عنوان سیستم گرمایش و سرمایش، استفاده از سنگ،پتینه،رنگ،کاغذ دیواری و چوب به عنوان متریال داخلی و نمایی از سنگ اشاره نمود. واحدهای این ساختمان با مساحت های ۲۹۰ ، ۳۱۰ ، ۳۷۰، ۴۰۰ و ۷۵۰ متر مربع موجود هستند.

براساس این گزارش واحد پنت هاوس این مجتمع دارای ۴ اتاق خواب( ۱ اتاق مستر)، اتاقی مخصوص تعویض لباس، ۱ اتاق کار، ۱ اتاق مهمان، ۶ سرویس بهداشتی، ۵ حمام و ۲ آشپزخانه است.

قیمت تعیین شده برای این ساختمان بر اساس متری ۲۲ میلیون تومان خواهد بود. واحد پنت هاوس ساختمان ورسای نیز ۳۵ میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.

نکته قابل توجه آن است که قیمت این واحدها با واحدهای مشابه در همان منطقه یا حتی دیوار به دیوار بسیار متفاوت است و گاهی به بیش از دو میلیون تومان در هر متر مربع می‌رسد.

براساس این گزارش اطلاع زیادی از نرخ برج باغ‌های مشهور تهران به دلیل معاملات مخفی که انجام می‌شود، در دست نیست اما گاهی نرخ این آپارتمان‌ها به بیش از ۲۰ میلیون تومان در هر متر مربع می‌رسد که اغلب هم متراژهای بالای ۵۰۰ متر دارند.

براساس این گزارش به گفته یکی از مشاوران املاک، یک پنت هاوس ۸۰۰ متری در منطقه فرمانیه با نرخ ۲۰ میلیون تومان در هر متر مربع با رقم نهایی ۱۶ میلیارد تومان به فروش رسید.

این مشاور املاک افزود: تعداد زیادی از این نوع آپارتمان‌ها در شمال تهران ساخته شده است که با رقم‌هایی بسیار بالا خرید و فروش می‌شود اما گاهی مشاوران املاک هم از نرخ نهایی مطلع نیستند.

بر اساس این گزارش پنت هاوسی ۷۸۰ متری با ۴۰۰ متر در خیابان فرشته باغ فردوس متری ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و زعفرانیه واحدی ۳۲۵ متری هر متر مربع ۱۱ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

همچنین در سعادت‌آباد بلوار ۲۴ متری واحدی ۲۶۰ متری با ۴ خواب و دو پارکینگ متری ۱۴ میلیون تومان فروخته می‌شود و در فرشته واحدی ۲۶۴ متری با ۴ خواب، متری ۱۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمانی ۲۷۵ متری با ۳ خواب و دو پارکینگ در فرشته متری ۱۵٫۵ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است و آپارتمانی دیگر در خیابان فرشته با متراژ ۲۴۰ متر مربع متری ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات