صدور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار سند مسکن روستایی

صدور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار سند مسکن روستایی

http://www.bananews.ir/معاون بنیاد مسکن روستایی با اشاره به بهره برداری از پروژه بهسازی بافت باارزش روستای سیمین ابرو در استان همدان، گفت: تاکنون برای ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار سند برای مسکن روستایی صادر شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمد شاملو با اشاره به بهره برداری از پروژه بهسازی بافت با ارزش روستای سیمین ابرو در همدان، اظهار داشت: این پروژه جزو پروژه های بهسازی بافت باارزش روستایی است که در طول ۳ و نیم سال گذشته اقدامات اجرایی در آن انجام شده است و امروز به افتتاح رسید.

وی با بیان اینکه تعدادی روستا در کشور وجود دارد که به دلیل ویژگی های معماری و تاریخی شرایط خاصی دارند، گفت: بافت این روستاها هنوز بکر است و معماری نازل شهری که در برخی روستاها وارد شده در این روستاها وجود ندارد به همین دلیل بنیاد مسکن برای حفظ بافت روستاها اقداماتی را انجام می دهد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: این روستاها در قالب کارگروهی با همکاری بنیاد مسکن و سازمان میراث فرهنگی شناسایی می‌شود و در قالب برنامه ۵ ساله به اجرا می‌رسد که پس از بهره برداری قابلیت پذیرش گردشگر بیشتری را پیدا می‌کند.

شاملو با اشاره به اینکه امروز سه شنبه دو میلیون و ۸۰۰ هزارمین سند مسکن روستایی را به یکی از خانه های این روستا اهدا می شود، گفت: سنددارکردن خانه های روستایی از کارهای مهم در توسعه روستاها و بالارفتن ارزش خانه های روستایی است.

وی به بهره برداری از ۳۴۸ پروژه طرح هادی اشاره کرد و افزود: یک میلیون و ۷۵۰ هزار مسکن روستایی در برنامه چهارم و پنجم مورد نوسازی و مقاوم سازی قرار گرفتند و الان به پایان رسیده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: اعلام عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی هم برای سال ۹۳ از امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور اعلام می‌شود.

 

مهر

    نظرات