آغاز پرداخت وام مسکن روستایی از بانک صادرات

آغاز پرداخت وام مسکن روستایی از بانک صادرات

http://www.bananews.ir/معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پرداخت وام مسکن روستایی از بانک صادرات آغاز شده و بانک‌های دیگر در مرحله‌ی تصویب هیات مدیره برای پرداخت وام قرار دارند.

 به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعزیز‌الله مهدیان - معاون امور بازسازی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی – درباره پرداخت تسهیلات مسکن روستایی اظهار کرد: بانک صادرات به سراسر کشور پرداخت وام روستایی تا سقف ۱۵ میلیون را ابلاغ کرده است و پرداخت از سوی این بانک آغاز شده است.

وی افزود: متقاضیان به بانک‌ها معرفی می‌شوند، یعنی وقتی بانک به استان‌ها اعلام می‌کند پرونده‌ها از سوی بنیاد مسکن به بانک فرستاده می‌شود و بانک هم مراحل پرداخت را آغاز می‌کند.

معاون امور بازسازی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که پرونده‌ها به مرکز استان‌ها ابلاغ می‌شود افزود: بدین ترتیب در مراکز استان‌ها توزیع بین شهرستانی صورت می‌گیرد. مهدیان خاطر نشان کرد: یعنی وقتی سهمیه بانک صادرات در یک استان هزار واحد است این هزار واحد باید بین شهرستان‌های استان توزیع و بانک صادرات استان به شعب شهرستان هم ابلاغ کند.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب متقاضیان به شعبه‌ها مراجعه و شبکه‌ای که در شهرستان‌ها است باید پرونده‌ها را بپذیرند.

معاون امور بازسازی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این‌که بانک‌های دیگر در مرحله‌ی تصویب هیات مدیره قرار دارند تصریح کرد: پرداخت وام با مطرح شدن در هیات مدیره بانک‌ها مصوب می‌شود و بعد از آن طی مراحل قانونی، پرداخت‌ها صورت می‌گیرد.

مصوبه افزایش سقف وام مسکن روستایی تا سقف ۱۵ میلیون تومان پس از تصویب دولت به بانک مرکزی رفت و از سوی این بانک و شورای پول و اعتبار تصویب شد در حال حاضر سهمیه پرداخت تسهیلات بانک‌ها نیز مشخص و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

بر این اساس اعتبارات سال ۱۳۹۳ با افزایش سقف تسهیلات از ۱۲٫۵ میلیون تومان به ۱۵ میلیون تومان از سوی دولت یازدهم برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده و بانک مرکزی آن را در شورای پول و اعتبار تصویب و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را به بانک‌های عامل معرفی کرده است.

 

ایسنا

    نظرات