مقاومت برای فروش واحد‌ها عامل رکود در بازار مسکن است

مقاومت برای فروش واحد‌ها عامل رکود در بازار مسکن است

http://www.bananews.ir/معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: به دلیل نوسانات قیمتی در بازار مسکن در مقاطعی فروشندگان برای فروش واحد‌های خود مقاومت می‌کنند تا شاید قیمت‌ها افزایش یابد که این امر خود عامل رکود در بازار مسکن به‌شمار می‌رود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irرضا حیدریون - معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی استان تهران - درباره‌ی کاهش میزان صدور پروانه‌های ساختمانی اظهار کرد: شرایط اقتصادی و سیاست‌های اقتصادی در کشور وجود دارد که قطعا در بازار مسکن نیز اثر‌گذار است.

وی با بیان این‌که کسانی با نگاه سودآوری به این حوزه وارد می‌شوند، تصریح کرد: این افراد رفته رفته کنار می‌روند و با توجه به این‌که هر چند سال یکبار یک دوره رکود در بازار مسکن پدید می‌آید در حال حاضر این بازار خود در رکود به سر می‌برد.

معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به این‌که از سوی دیگر بار روانی در روند این بازار تاثیر‌گذار است که براساس آن مردم و خریداران انتظار کاهش قیمت‌ها را دارند، گفت: اما فروشنده‌ها با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت و قیمت مصالح تمایلی به فروش ساختمان‌هایشان ندارند.

حیدریون خاطر نشان کرد: به دلیل بالا‌بودن قیمت زمین و قیمت‌ها در حال حاضر گروهی از سازندگان تمایل به فروش واحد‌های ساخته شده خود ندارند.

معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان این‌که ساخت‌وساز‌هایی که وجود داشته به دو بخش تقسیم می‌شوند، گفت: بخش اول کسانی که واحد‌هایشان را برای خودشان می‌سازند و دسته دوم کسانی هستند که به صورت حرفه‌ای برای فروش اقدام به ساخت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: کسانی را که زمینی را دو سال پیش با قیمت‌های بالاتری خریداری کرده‌اند و در حال حاضر با توجه به رشد تورمی که به وجود آمده فروش واحد‌های ساخته شده با سود کمی همراه است بنابراین منطقی‌ترین حالت این است که دست نگه دارند که این امر باعث افزایش تعداد واحد‌های خالی می‌شود.

حیدریون با بیان این‌که در مقاطعی مقاومت‌هایی برای فروش واحد‌های مسکونی به وجود می‌آید، تصریح کرد: این امر خود باعث رکود در بازار می‌شود و کسانی که به صورت حرفه‌ای در این حوزه کار می‌کنند به دنبال سود معقولی هستند که می‌توانند در دوره ثبات و رکود وارد بازار شوند.

معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی استان تهران تاکید کرد: در حال حاضر شاهد کاهش بیش از ۶۰ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی هستیم.

معاون فنی و عمران سازمان نظام مهندسی استان تهران خاطر نشان کرد: گروهی دلیل این میزان کاهش را بحث بیمه‌های تامین اجتماعی را مطرح می‌کند که این امر بیشتر در شهرهای کوچک مدنظر قرار دارد.

حیدریون تصریح کرد: نگاه سرمایه‌ای که در طول سال‌های گذشته در بازار مسکن وجود داشته نهایتا باعث کاهش تولید، افزایش قیمت و رکود در این بازار می‌شود.

 

ایسنا

    نظرات