نوسانات قیمت ارز به رکود بازار مسکن دامن می‌زند

نوسانات قیمت ارز به رکود بازار مسکن دامن می‌زند

http://www.bananews.ir/نوسانات قیمت ارز می‌تواند به رکود در بازار مسکن دامن بزنند و دوره رکود را در این حوزه طولانی‌تر کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسعید آگشته، کارشناس مسکن درباره نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن در بازار مسکن اظهار کرد: نوسانات ارزی از لحاظ اقتصادی تا حدودی در بازار مسکن تاثیرگذار است اما از آنجایی که بازار مسکن به صورت عمده مربوط به تولیدات داخلی است شاهد تاثیر صددرصدی نخواهد بود.

وی افزود: اما پیش‌بینی می‌شود این نوسانات به رکود در بازار مسکن دامن بزنند و دوره رکود را طولانی‌تر کند.

کارشناس مسکن با اشاره به مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ گفت: متاسفانه کشورهایی که بیش از آن که سیاسی باشند سیاست‌زده هستند و همچنین بیش از آن که اقتصادی باشند و نظام اقتصادی صحیحی داشته باشند درگیر مسائل ناشی از سیاست‌زدگی هستند و تاثیر پررنگ‌تری را حس می‌کنند.

آگشته تاکید کرد: تا زمانی که تکلیف مذاکرات مشخص نشود وضعیت رکود در اقتصاد کشور ادامه خواهد داشت چرا که میزانی از این گروه متاثر از سیاست خارجی کشور است.

وی با بیان این که علم اقتصاد به ما می‌گوید بعد از دوره رکود، بازار دچار ایستایی در حوزه قیمت‌ها شد، افزود: رکود در بازار همراه با تورم است .

کارشناس مسکن خاطرنشان کرد: میزان تورم تا حدودی درکشور کاهش داشته است و پیش‌بینی می‌شود که رکود همراه با تورم در پایان سال در حوزه مسکن ادامه داشته باشد.

 

ایسنا

    نظرات