سیاست توسعه مسکن فضای شهر تهران را خشن کرده است

سیاست توسعه مسکن فضای شهر تهران را خشن کرده است

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از فضای زندگی شهری، گفت: بی توجهی به سیاست های توسعه مسکن فضای شهر تهران را بسیار خشن کرده و متاسفانه ما خشونت را در همه جای تهران مشاهده می کنیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعباس آخوندی افزود: در سفری که پنجشنبه گذشته به هشتگرد داشتم وقتی به اطراف نگاه می کردم و کیفیت نازل زندگی و خشونت در سکونتگاه های حاشیه ای تهران را نظاره گر بودم، بسیار متاثر شدم که چرا با این همه بی تدبیری، حجم عظیم مردم ایران که شایسته زندگی بسیار با کیفیت تری را دارند در وضعیت نازلی زندگی می کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید برای افزایش کیفیت زندگی مردم تلاش کنیم، گفت: زندگی فقط یک سرپناه و یک خانه نیست؛ نباید با انسان مانند کالا برخورد شود و فقط هدف این باشد که در یکسری از آپارتمان های کوچک زندگی کنند؛ جایی که در آن عشق، روابط همسایگی و خانوادگی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کیفیت زندگی اگر از کمیت زندگی بیشتر نباشد کمتر نیست، تاکید کرد: بزرگترین نقش هنر در جامعه ایجاد لطافت، آرامش، حس دوست داشتن ، عشق ورزیدن و اقدام علیه خشونت است و هنر آیینه تمام نمای مبارزه با خشونت و ایجاد حس لطافت در اجتماع است.

آخوندی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در کنار فعالیت هایی که با عدد و رقم مهندسی و ریاضی در حوزه مالی برای پایداری و استواری انجام می شود، همگام با هنر زندگی را برای همه شهروندان ایرانی لطیف، دلپذیر و دل انگیز کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در دوران جدید به کمک تمام فرهیختگان، بزرگان اصحاب هنر و صاحبنظران علوم اجتماعی فضای خلاقانه ای را برای ارتقای زندگی فراهم خواهیم کرد.

 

ایرنا

    نظرات