پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر به ۸۵ درصد رسیده است

پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر به ۸۵ درصد رسیده است

http://www.bananews.ir/قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان آنکه پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در سطح کشور به طور متوسط به ۸۵ درصد رسیده، افزود: اگرچه قرار است تمام پروژه های مسکن مهر در پایان سال ۹۴ به اتمام برسد، اما ممکن است تعدادی از این پروژه ها که دیرتر آغاز شده در سال ۹۵ تحویل شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاحمد اصغری مهرآبادی تصریح کرد: متاسفانه نه تنها عملیات اجرایی احداث در برخی از استانها بلکه ساخت و سازهای ۸۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس نیز با تاخیر زیاد آغاز شده که به نظر می رسد با توجه به روند اجرایی تعدادی از این پروژه ها در سال ۹۵ به پایان برسند.

وی از افتتاح ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: تلاش می کنیم با تکمیل زیربناهای مورد نیاز، این واحدها هرچه سریعتر به متقاضیان تحویل شود.

مجری طرح مسکن مهر اظهار داشت: متناسب با پیشرفت فیزیکی منابع مالی مورد نیاز در اختیار پروژه های مسکن مهر قرار گرفته به طوری که از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد، عملیات ساخت یک میلیون و ۶۸۰ هزار واحد به پایان رسیده که یک میلیون و ۲۵۲ هزار واحد آن به مردم تحویل شده است.

به گفته مهرآبادی، هرچند ممکن است پیشرفت فیزیکی برخی از پروژه ها پایین باشد، اما در کل کشور این وضعیت وجود ندارد و تاکنون بانک مسکن ۴۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به این پروژه ها و سایر طرح های مسکن تسهیلات پرداخت کرده است.

قائم مقام وزیر راه وشهرسازی خاطرنشان کرد: از این مبلغ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بافت های فرسوده شهری، چهار هزار میلیارد تومان به بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و ۴۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مسکن مناطق زلزله زده توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ها قرار است ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد، گفت: برای تکمیل این پروژه ها بانک مسکن باید شش هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر تسهیلات پرداخت کند، ضمن آنکه تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیز توسط سایر بانک ها به پروژه مسکن مهر پرداخت شده است.

 

ایرنا

    نظرات