تمام واحدهای مسکن مهر شهرهای زیر۲۵هزار نفرتا پایان سال آینده به اتمام می رسد

تمام واحدهای مسکن مهر شهرهای زیر۲۵هزار نفرتا پایان سال آینده به اتمام می رسد

http://www.bananews.ir/مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در صورتی که متقاضیان آورده خود را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تکمیل کنند، تمام واحدهای مسکن مهر تا پایان سال آینده به اتمام می رسد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irامید محمدی افزود: همزمان با پیشرفت فیزیکی عملیات احداث مسکن مهر در این شهرها، ضروری است که دستگاه های اجرایی نیز نسبت به تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مورد نیاز پروژه های مسکن مهر اقدام کنند.

وی برضرورت اختصاص یارانه بخش مسکن برای تکمیل واحدهای مسکن مهر تاکید کرد و گفت: در سالهای اخیر سهم پروژه های مسکن از یارانه این بخش بسیار کمتر شده در حالی که با پرداخت این یارانه می توانیم واحدهای مسکن مهر را در موعد مقرر تحویل دهیم.

محمدی با بیان اینکه در دولت های گذشته یارانه مسکن عادلانه توزیع نشد، گفت: در دولت های نهم و دهم تنها یک پنجم این یارانه پرداخت شد و در دولت یازدهم نیز تاکنون هیچ یارانه ای در این بخش برای تکمیل پروژه های مسکن مهر اختصاص نیافته است.

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران با اشاره به فروش واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، گفت: فروش این واحدها قانونا مشکلی ندارد اما فروشندگان نباید به بانک بابت اقساط واحدهای مسکن مهر بدهکار باشند و بابت اجاره عرصه نیز به سازمان ملی و زمین مسکن هیچگونه بدهی نداشته باشند.

این مقام مسئول در خصوص پرداخت واحدهای مسکن مهر، افزود: هرگونه پرداختی در پروژه های مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر طبق ضوابط و مقررات قانونی بوده و تاکنون هیچگونه وجه اضافی از متقاضیان دریافت نشده است.

محمدی اظهار داشت: برخی از پروژه های مسکن مهر که در سال ۸۸ و یا ۸۹ آغاز شد با قیمت مناسبی به پایان رسید، اما هزینه ساخت برخی از پروژه ها با جهش قیمت در سال ۹۱ افزایش یافت لذا با افزایش آورده متقاضیان تا حدودی این مساله را توانستیم پوشش دهیم.

وی با بیان اینکه ۳۴ درصد پروژهای مسکن مهر از تسهیلات ۲۵میلیون تومانی استفاده کرده اند و مابقی از تسهیلات ۲۰ و ۲۲ میلیون تومانی برخوردار شدند، گفت: برای تکمیل ۴۹ هزار واحد مسکن مهر در این شهرها درخواست افزایش وام شده بود که با رشد سقف این تسهیلات به ۳۰ میلیون تومان، مشکل تامین مالی بسیاری از این پروژه ها برطرف می شود.

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در پایان یادآور شد: از مجموع ۳۴۷ هزار و ۱۰۵ واحد مسکونی (مسکن مهر) در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، هم اکنون ۶۷ هزار و ۱۸۸ هزار واحد آن در دست احداث قرار دارد و درصدد هستیم تا پایان سال آینده همه واحدهای یادشده را تکمیل کنیم.

 

ایرنا

    نظرات