معاون وزیر راه و شهرسازی: ۱۴۰ بیمارستان در کشور در دست ساخت است

معاون وزیر راه و شهرسازی: ۱۴۰ بیمارستان در کشور در دست ساخت است

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون ۱۴۰ بیمارستان نیمه تمام با ۲۴ هزار و ۲۰۰ تخت در کشور در حال ساخت است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمد جعفر علیزاده عصر جمعه در پایان بازدید از روند ساخت بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شهرستان سقز در جمع خبرنگاران افزود: اگر در سال جاری اعتبار لازم تخصیص داده شود، ۲۸ بیمارستان تکمیل و بهره برداری می شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر چهار بیمارستان در کردستان در حال ساخت است که بیمارستان های ۳۵ تختخوابی دهگلان و سروآباد تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند.

مدیر عامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی کشور با بیان اینکه سرعت بخشیدن در اتمام ساخت بیمارستان های کشور به دلیل تحریم های اقتصادی و توطئه اخیر نفتی با مشکل مواجه شده است، گفت: در سال جاری تخصیص اعتبارات طرح های عمرانی به ویژه بیمارستان ها ۱۶ درصد پیشرفت داشته است.

وی اضافه کرد: در حال بررسی میزان پیشرفت بیمارستان های در حال ساخت کشور و بازدید میدانی از نزدیک هستیم و تمام تلاش دولت این است که هیچ پروژه ای تعطیل و متوقف نشود.

علیزاده ادامه داد: برای تکمیل بیمارستان سقز ۱۰۰ درصد و برای بیمارستان بانه ۲۵۰ درصد اعتبارات را افزایش داده ایم و به کمک نمایندگان از سایر منابع هم اعتبارات افزایش خواهد یافت.

علی اکبر ورمقانی فرماندار شهرستان سقز هم یکی از مطالبه های به حق مردم از دولت را تکمیل بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی سقز عنوان کرد و ارتقای تخت های این بیمارستان را کاری ارزشمند از سوی دولت برشمرد.

محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با تقدیر از تلاش دولت، وزرا و معاونان وزیر برای پیگیری تکمیل طرح های عمرانی خواستار سرعت بخشیدن در ساخت بیمارستان های سقز و بانه شد.

سقز به عنوان دومین شهر بزرگ استان کردستان در ۱۹۰ کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.

 

ایرنا

    نظرات