۳۰۰ هزار مسکن مهر خدمات زیربنایی ندارند

۳۰۰ هزار مسکن مهر خدمات زیربنایی ندارند

http://www.bananews.ir/قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان این که تنها طرح‏‏‌های مسکن مهر دارای خدمات زیربنایی افتتاح می‎‎شوند، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور به دلیل برخودار نبودن از زیرساخت‎‎های خدماتی امکان بهره‏‏‌برداری ندارند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاکبر اصغری مهرآبادی امروز در آیین افتتاح دو هزار و ۷۱ واحد مسکن مهر استان یزد گفت: تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه از ابتدای انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین دغدغه‏‏‌های مسئولان و از سیاست‏‏‌های محوری دولت‏‏‌ها بوده به طوری که از ابتدای انقلاب تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور تامین شده است.

وی ادامه داد: البته در این راستا نیز طرح‌‏‏های متعددی به اجرا درآمده که هرچند هر کدام از نقاط قوت و ضعفی برخوردار بوده‏‏‌اند ولی خواست نظام در تمام آنها، خانه‎‎دار کردن اقشار محروم و مستضعف جامعه بوده است.

وی در مورد مسکن مهر نیز خاطرنشان کرد: براساس سرشماری سال ۱۳۸۵ کشور در این مقطع زمانی با وجود ۱۶ میلیون واحد مسکونی در کشور بیش از ۱٫۵ میلیون نفر در کشور فاقد مسکن بودند لذا دولت براساس قانون برنامه چهارم، سازمان ملی زمین و مسکن را مکلف به تهیه طرح جامع مسکن و معاونت شهرسازی و معماری را نیز بر تهیه طرح جامع شهرسازی و معماری تکلیف کرده بود.

مهرآبادی افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته دستگاه‎‎های مربوطه در اسرع وقت، موضوع اجاره ۹۹ ساله و مسکن مهر به عنوان یکی از قالب‏‏های قانونی با استفاده از تجربیات گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی با تاکید بر این که تنها طرح‏‏های مسکن مهر دارای خدمات زیربنایی افتتاح می‎‎شوند، افزود: در همین راستا نیز تا پایان سال ۲۰۰ هزار واحد دیگر مورد بهره‏‏‌برداری قرار گرفته و به متقاضیان مربوطه تحویل داده خواهد شد.

قائم مقام وزیر مسکن از آماده بودن ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور با تلاش راه و شهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد که به دلیل برخودار نبودن از زیرساخت‎‎های خدماتی لازم امکان بهره‏‏‌برداری و افتتاح را ندارند.

مهرآبادی با اشاره به شناسایی واحدهای مسکن مهر دارای مشکل در سراسر کشور به صورت طرح به طرح، اظهار کرد: از ۳۴۰ هزار واحد مسکن مهر راکد و نیمه تعطیل شناسایی شده در کشور طی سال گذشته، خوشبختانه با تلاش و همت مسئولان و مردم همیشه در صحنه، ۲۳۰ هزار واحد رفع مشکل شده‎‎اند و ۳۴۰ هزار واحد مسکن مهر در یک سال گذشته و دولت یازدهم مورد بهره‎‎برداری قرار گرفته است.

وی از تلاش دولت برای بستن پرونده مسکن مهر تا سال آینده خبر داد و گفت: پیش‌‏‏بینی ما پایان یافتن ۱۰۰ درصد طرح‏‏‌های مسکن مهر کشور با تلاش استان‎‎ها است ولی قطعاً ۹۰ درصد آنها حتماً خاتمه خواهند یافت.

وی در این باره از افتتاح واحدهای مسکن مهر کشور در ۲۵ استان کشور تا پایان سال در قالب مرحله اول خبر داد و افزود: افتتاح مرحله دوم مسکن مهر از اریبهشت ماه سال آینده تا قبل از ماه رمضان و نهایتاً مرحله سوم افتتاح مسکن مهر را همزمان با هفته دولت سال آینده خواهیم داشت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر از اقدامات صورت گرفته دولت برای تسریع در تکمیل طرح‏‏های مسکن مهر را افزایش سقف تسهیلات از ۲۵ میلیون به ۳۰ میلیون تومان، افزایش مجدد بازپرداخت اقساط وام‎‎ها از ۱۵ سال به ۲۰ سال و همچنین مجاب کردن تمام بانک‎‎های عامل به رعایت نرخ مشخص تسهیلات مسکن مهر ذکر کرد.

به گفته مهرآبادی، تاکنون از مجموع ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده برای مسکن مهر، ۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و خوشبختانه تاکنون پنج هزار میلیارد تومان وصولی بازپرداخت تسهیلات بوده که با توجه به مجوز سه سال تنفس از بانک مرکزی، در این مدت همین وصولی‎‎ها برای افزایش سقف تسهیلات هزینه خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات