درخواست تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی از بانک مرکزی/ افتتاح ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

درخواست تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی از بانک مرکزی/ افتتاح ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

http://www.bananews.ir/رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به درخواست تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی، گفت: انبوه‌سازان این درخواست را به وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ارائه داده است که تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده و تنها در خصوص آن صحبت شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irبرزگر با بیان اینکه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال به اتمام می‌رسد، اظهار داشت: تا سال آینده پیشرفت فیزیکی واحدها به ۹۵ درصد می‌رسد که تنها ۵ درصد از واحدها باقی می‌ماند و این واحدها در سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: با افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر سرعت ساخت این واحدها چند برابر می‌شود که متأسفانه تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

برزگر در خصوص کیفیت واحدها گفت: واحدهایی که توسط انبوه‌سازان ساخته می‌شود به صورت صنعتی‌سازی است اما سایر واحدها که توسط تعاونی‌ها و یا سایر تولیدکنندگان انجام می‌شود برابر با استانداردهای جهانی نیست.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان توضیح داد: تعدادی از واحدهای مسکن مهر در قالب قراردادهای سه جانبه بین متقاضیان، انبوه‌سازان و وزارت راه و شهرسازی ساخته می‌شود که این واحدها نیز باکیفیت مطلوب به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی بافت‌های فرسوده گفت: این تسهیلات برای بافت‌های فرسوده است که با همکاری انبوه‌سازان و وزارت راه وشهرسازی در اسرع وقت ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

برزگر در ادامه اظهار داشت: نوسازی بافت‌های فرسوده نقش مؤثری در کنترل بازار مسکن و افزایش عرضه مسکن دارد.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با اشاره به تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی ساخت مسکن گفت: کانون سراسری انبوه‌سازان پیشنهادی در قالب تأمین اعتبارات برای ساخت مسکن اقشار میانه جامعه داده بود که متأسفانه هنوز به نتیجه‌ای نرسیده و تنها صحبت‌هایی در خصوص آن انجام شده است.

وی توضیح داد: در صورتی که این تسهیلات به تولیدکنندگان پرداخت شود، هم بخش عرضه و هم تقاضا تقویت می‌شود و نقش مؤثری در تقویت قدرت خرید مسکن در میان متقاضیان دارد.

برزگر یادآور شد: در گام اول در صورتی که این تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی پرداخت شود می‌توانیم گام‌های بعدی را با قدرت بیشتری برای ساخت مسکن برداریم.

رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان خاطرنشان کرد: امیدواریم بانک مرکزی بتواند هرچه سریع‌تر مراحل تصویب این تسهیلات را انجام دهد، البته ما خود می‌دانیم که در حال حاضر وضعیت اقتصادی جامعه در شرایط رکودی به سر می‌برد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات