هفتمین اجلاس جهانی راه آهن پرسرعت با حضور ایران در پکن گشایش یافت

هفتمین اجلاس جهانی راه آهن پرسرعت با حضور ایران در پکن گشایش یافت

www.bananews.irپکن - هفتمین اجلاس جهانی راه آهن پرسرعت روز سه شنبه با حضور وزرا و هیات های بلندپایه از ۲۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در پکن گشایش یافت.

در این اجلاس که از امروز به مدت سه روز ادامه خواهد داشت ، ' حمید بهبهانی ' وزیر راه و ترابری و ' عبدالعلی صاحب محمدی ' مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

شعار این اجلاس 'راه آهن پرسرعت، ترابری سبز' اعلام شده و در آن دو مجمع با عنوان های ' چشم انداز راه آهن پرسرعت ' و ' فناوری های نوین راه آهن پرسرعت ' برگزار خواهد شد.

وزیر راه و ترابری کشورمان بعدازظهر سه شنبه برای حضور در این اجلاس وارد پکن خواهد شد.

این نخستین بار است که همایش جهانی راه آهن پرسرعت دریک کشور غیراروپایی برگزار می شود.

از سال ۱۹۹۲ میلادی که اتحادیه جهانی راه آهن (یو آی سی) همایش جهانی راه آهن پرسرعت را برگزار کرد، تاکنون شش دوره آن در کشورهای اروپا برگزار شده است و چین با میزبانی این نشست می کوشد تا دستاوردهای خود در توسعه صنعت حمل و نقل پرسرعت ریلی را به جهانیان عرضه کند.

در حاشیه این اجلاس همچنین نمایشگاهی از فعالیت های چین و کشورهای دیگر در توسعه خطوط قطارهای سریع السیر برپا شده است.

بدون شک ، جمهوری اسلامی ایران که در جنوب غربی آسیا و در منطقه خاورمیانه قرار گرفته است نقطه اتصال بسیاری از کشورهای منطقه به شمار می رود و سرمایه گذاری و استفاده از تجارب کشورهای دیگر در صنعت حمل و نقل ریلی و قطارهای باسرعت بالا می تواند موقعیت ویژه کشورمان را به طور چشمگیری ارتقاء داده و زمینه توسعه روزافزون کشورمان را فراهم سازد.

براساس آمارهای منتشرشده ، چین در تلاش است تا ظرف دوسال آینده دستکم ۸۰۰ میلیارد یوان ( حدود ۱۰۰ میلیارد یورو ) دراین زمینه سرمایه گذاری کند که رقم قابل توجهی است.'

چین جمعه گذشته سریعترین قطار تندرو خود را که۴۸۶ کیلومتر در ساعت سرعت دارد، به صورت آزمایشی راه اندازی کرد.

 

 

    نظرات