آلودگی هوا مدارس ۱۲شهر و مرکز استان خوزستان را روز شنبه تعطیل کرد

آلودگی هوا مدارس ۱۲شهر و مرکز استان خوزستان را روز شنبه تعطیل کرد

http://www.bananews.ir/به دلیل آلودگی ناشی از گرد و غبار طی دو روز گذشته، تمامی مدارس مقاطع مختلف تحصیلی در اهواز و ۱۲ شهرستان دیگر استان خوزستان  شنبه در نوبت صبح تعطیل اعلام شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: بخاطر توجه به سلامت دانش آموزان بر اساس اعلام سازمان محیط زیست استان مبنی بر عدم رفع آلودگی هوا این تصمیم اتخاذ شد.

محمد تقی زاده افزود : علاوه بر تعطیلی مدارس اهواز همچنین تمامی مدارس شهرستان های سوسنگرد، هندیجان، گتوند، شوشتر، شوش ، دزفول ، حمیدیه ، کارون ، باوی ، اندیمشک، هویزه و ماهشهر در نوبت صبح فردا تعطیل می باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان تاکید کرد تعطیلی یا عدم تعطیلی مدارس در نوبت عصر منوط به گزارش سازمان محیط زیست استان است که فردا متعاقبا اعلام می گردد.

 

مدیر کل محیط زیست خوزستان هم اعلام کرد : میزان گرد و غبار شهر اهواز در ظهر روز جمعه سه هزار و ۹۱۲ میکرو گرم بر مترمکعب است که ۲۶ برابر حد مجاز می باشد.

'احمد رضا لاهیجان زاده' جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این در حالی است که بالاترین میزان آلودگی اهواز در ساعت ۱۵ چهار هزار و ۳۹۰ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه پدیده گرد و غبار رو به کاهش است، افزود: میزان گرد و غبار در آبادان ۲۲۵، اندیمشک ۱۲۷، سوسنگرد ۷۶۷، امیدیه ۶۵۴، بهبهان ۵۸۹، گتوند ۱۶۶ و شوش ۴۶۰ میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده است.

لاهیجان زاده گفت: میزان آلایندگی استاندارد ۱۵۰ تا ۲۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

معاون اداره کل هواشناسی خوزستان نیز گفت: میزان شعاع دید در اهواز، ماهشهر و هندیجان ۴۰۰ متر می باشد و تا ساعات آینده شعاع دید بهتر می شود.

'علیرضا غلامپور' علت گرد و غبار را منطقه ای و به علت وزش باد اعلام کرد.

میزان ریزگردها در هوای اهواز در ظهر پنجشنبه به بیش از ۱۰ هزار میکروگرم بر متر مکعب یعنی حدود ۶۶ برابر حد مجاز رسید.

 

ایرنا

    نظرات