پرداخت تسهیلات مسکن به صورت منطقه‌ای می‌شود/ ایجاد موسسات پس‌انداز تسهیلات مسکن

پرداخت تسهیلات مسکن به صورت منطقه‌ای می‌شود/ ایجاد موسسات پس‌انداز تسهیلات مسکن

http://www.bananews.ir/مدیرعامل بانک مسکن گفت: ایجاد موسسات اعتبای تخصصی مسکن و پرداخت تسهیلات متناسب با هر منطقه به زودی توسط بانک مرکزی ابلاغ می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irبت شکن مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه یکی از نهادهای مالی که می‌تواند مکانیزم تجهیز منابع را تقویت کند و در بخش تخصیص تسهیلات را به صورت منطقه‌ای پوشش دهد ایجاد موسسات اعتباری تخصیص مسکن است، افزود: بانک مسکن در نظر دارد یک بانک کوچک تخصصی در هر منطقه ایجاد کند که نام دیگر آن موسسات پس‌انداز تسهیلات است که این موسسات در تمامی دنیا راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه افزود: در صورتی که این موسسات را ایجاد کنیم به شکل تخصصی تنها در حوزه مسکن فعالیت می‌کند به صورتی که از تمامی مناطق سپرده دریافت می‌کند و تنها در همان منطقه تسهیلات پرداخت می‌کند که این موضوع یک توازن منطقه‌ای برای سپرده‌ها ایجاد می‌کند به صورتی که بر اساس بافت‌های شهری در هر منطقه ساخت و ساز انجام می‌شود.

بت شکن اظهار داشت: طبق تحقیقات معماری، ساخت‌سازها باید بر اساس معماری هر منطقه انجام و تسهیلات مسکن نیز متناسب با هر منطقه ارایه شود، بنابراین بانک مسکن نیز در نظر دارد با الگوی ملی به فعالان هر منطقه تسهیلات متناسب ارایه کند.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: این طرح توسط بانک مسکن به بانک مرکزی ابلاغ شده و در حال بررسی است و در یک فرصت مناسب این طرح ساز وکارهای قانونی آن که ایجاد شده بررسی می شود.

بت شکن اظهار داشت: این تسهیلات چه در قالب موسسات اعتباری تخصصی مسکن و چه در قالب شرکت‌های پس‌اندازی نقش موثری در این حوزه ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: بانک مسکن پیشنهاد تاسیس این موسسات را به بانک مرکزی ارایه کرده است و بانک مرکزی در حال بررسی این پیشنهاد در فرصت معقول است که در قالب موسسات اعتباری تخصصی مسکن و شرکت‌های پس‌انداز مسکن راه‌اندازی شود.

بت شکن ادامه داد: بانک مسکن در نظر دارد این موسسات را با مشارکت بخش خصوصی و بانک مرکزی تاسیس کند که در حال حاضر سازوکارهای قانونی این موسسات در کشور پیش بینی شده است.

مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات مسکن و ساخت و ساز بر اساس شکل منطقه می‌تواند زمینه ساز ثبات در این بازار گردد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات