۱٫۵ میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم

۱٫۵ میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: با توجه به نرخ رشد جمعیت، وضعیت خانوارهای کشور و روند کنونی ساخت و سازها، در حال حاضر با کسری ۱٫۵ میلیونی واحد مسکونی در ایران مواجه هستیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir«سید محمد پژمان» عصر روز شنبه طی نشست خبری در بیرجند افزود: برای جبران این کمبود می بایست از سال ۹۴ بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ واحد مسکونی بر تعداد واحدهای مسکونی کشور بیافزایم.

 

وی گفت: این بدان مفهوم است که انبوه سازان و تمام افراد حقیقی و حقوقی باید برای کمک به دولت، آستین همت بالا بزنند.

پژمان افزود: همچنین برای تامین مسکن افراد دهک های پایین، طرحی در دست داریم که در مرحله تصمیم گیری و برنامه ریزی می باشد.

وی همچنین گفت: اولویت کاری فعلی دولت تعیین تکلیف کارهای نیمه تمام می باشد و در تلاشیم تا کارهای اجرایی مسکن مهر در کشور به اتمام برسند.

پژمان با بیان اینکه هدف گذاری به منظور اتمام پروژه های مسکن مهر برای سال ۹۴ است، افزود: بیش از دو میلیون واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

وی ضمن رد «سوداگری» در بخش صنعت ساختمان کشور، اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و رکود به وجود آمده در این حوزه اگر کسی به دنبال کسب سودهای کلان در این بخش باشد، سخت در اشتباه است، در عین حال اگر اقتصاد کشور درمان شود، این یک امر طبیعی است که به میزان آورده نقدی، بایستی انتظار کسب سود را نیز داشت.

 

ایرنا

    نظرات