لزوم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در ایران

لزوم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در ایران

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر با توجه به جمعیت کشور و تشکیل زندگی زوج‌های جوان بعد از سال ۹۴ سالانه باید حدود یک میلیون واحد مسکونی تولید شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسید محمد پژمان در جمع خبرنگاران بیرجند اظهارکرد: با توجه به زندگی زوج های جوان به طور متوسط از سال ۹۴ به بعد باید حدود یک میلیون واحد مسکونی تولید کنیم.

وی با اشاره به برنامه دولت برای فراهم کردن تسهیلات ارزان مسکن برای دهک‌­های میانی جامعه گفت: تصمیم‌­گیری برای تامین مسکن این دهک ها برای اینکه بصورت ملکی باشد یا استیجاری در مرحله مذاکره است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اجرای طرح جدید تامین مسکن سعی شده از تمام تجارب جهانی استفاده شود، افزود: از تمام بضاعت­ها باید برای تامین مسکن از جمله از کمک­های نهادهایی مانند کمیته امداد، بنیاد مسکن و کمک­های دولت در تامین بودجه مالی ساخت این مسکن­ها باید استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه برای سه دهک اولیه تامین زمین، تسهیلات و نقدین­گی مورد نیاز تعیین تکلیف خواهد شد، ادامه داد: اولویت کاری فعلی دولت تعیین تکلیف کارهای نیمه تمام است و تلاش ما این است تا کارهای اجرایی مسکن مهر در کل کشور به اتمام برسد.

پژمان با تاکید بر اینکه هدف گذاری برای اتمام پروژه­‌های مسکن مهر برای سال ۹۴ است، گفت: امیدواریم با تلاش­های صورت گرفته دهه فجر سال آینده شاهد افتتاح بیشتر مسکن مهر در کشور باشیم.

وی ادامه داد: بیش از دو میلیون واحد مسکن مهر در کشور وجود دارد که تا به امروز یک میلیون و ۴۰۰ واحد به بهره ­برداری رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون ثبت نام شده مسکن وجود ندارد، گفت: در حال حاضر با توجه به جمعیت کشور و تشکیل زندگی زوج‌های جوان بعد از سال ۹۴ سالانه باید حدود یک میلیون واحد مسکونی تولید شود.

پژمان با اشاره به رکود چند ساله اخیر در بحث مسکن خاطرنشان کرد: سوداگری در بخش زمین و مسکن در حال حاضر تعطیلی است.

وی با بیان اینکه اگر تورم در کشور کنترل نشود اشتیاق به سوداگرای افزایش می­‌یابد، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا تقاضاها در بخش مسکن به یک تقاضای موثر تبدیل شود.

 

ایسنا

    نظرات