واحدهای مسکن مهر متهم نخست گرانی‌ها

واحدهای مسکن مهر متهم نخست گرانی‌ها

http://www.bananews.ir/کارشناس مسکن گفت: ساخت واحدهای مسکن مهر نه تنها نتوانست تعادلی میان عرضه و تقاضا در این حوزه ایجاد کند بلکه باعث افزایش بی رویه قیمت ها شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمسعود نجفی کارشناس مسکن،درباره تکمیل واحدهای مسکن مهر و تاثیر آن در روال فعلی بازار مسکن اظهار کرد: برخلاف آنچه که مسوولان دولت دهم تصور می کردند که با ساختن واحدهای مسکن مهر می توانند قیمت‌ها را کاهش و میزان عرضه مسکن را افزایش دهند متاسفانه در همان ابتدا مشخص بود که این کار شدنی نیست.

وی افزود: ساخت این واحدها نه تنها عرضه مسکن را افزایش نداد بلکه باعث افزایش بی رویه قیمت‌ها شد.

 

این کارشناس مسکن با بیان این‌که به دنبال ساخت واحدهای مسکن مهر قیمت مسکن افزایش پیدا کرد و این در حالی بود که میزان عرضه تفاوتی نداشت، تصریح کرد: معیاری که برای ساخت و ساز مسکن مدنظر قرار دارد در حاشیه شهرها و با کیفیت ساخت واحدهای مسکن مهر نیست.

نجفی تاکید کرد: ساخت و سازهایی که در داخل شهر و با کیفیت ساخته می‌شود معیار تنظیم بازار و سنجش عرضه و تقاضا به شمار می رود.

وی با اشاره به این که ساخت و سازهایی که بدون برنامه ریزی و تفکر انجام شده است باعث خروج منابع مالی از داخل شهرها به اطراف شهرها شده است، افزود: این ساخت و سازها اثرات منفی در این حوزه ایجاد کرده است.

این کارشناس مسکن خاطرنشان کرد: با توجه به این که پیمانکاران مبلغ کمی را برای ساخت مسکن مهر دریافت کردند وظایف خود را به درستی انجام ندادند که این امر خود باعث بروز مشکلاتی شده است.

نجفی تاکید کرد: ساخت این واحدها نه تنها کمکی به حوزه مسکن نکرده است بلکه باعث افزایش بی رویه قیمت ها در بازار شده است و مشکل تامین مسکن همچنان برای اقشار کم درآمد وجود دارد.

وی در ادامه درباره پیش بینی وضعیت بازار مسکن در پایان سال اظهار کرد: با توجه به اینکه وضعیت معادلات اقتصادی در کشور واضح و مشخص نیست نمی توان پیش بینی درستی از وضعیت این بازار داشت.

این کارشناس مسکن با بیان این‌که فاکتورهای متفاوتی در اقتصاد کشور روی هم تاثیرگذار هستند، گفت: بازار مسکن در حال رکود به سر می برد و با توجه به این که قیمت‌ها بسیار بالا است ومیزان نقدینگی کم است التهاب رکود می تواند ادامه دارباشد.

 

ایسنا

    نظرات