بازنگری در نظام مهندسی ضروری است

بازنگری در نظام مهندسی ضروری است

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت بازنگری در نظام مهندسی کشور گفت: مهندسان ایرانی باید در صحنه رقابت جهانی وارد شوند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعباس آخوندی روز دوشنبه در همایش روز ملی مهندسی که در سالن اجتماعات برج میلاد برگزار شد، افزود: می توان رستاخیز مهندسی ایران را در دولت ایجاد کرد.

وی ادامه داد: بزرگ ترین پروژه ریلی پرسرعت کشور چهارشنبه هفته جاری به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم داریم حدود ۱۰ درصد از جاده های ایران را به جاده های بتونی تبدیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: نمی خواهیم در گذشته درجا بزنیم و می خواهیم افقی برای آینده ترسیم کنیم.

آخوندی از عضویت ۳۰۸ هزار مهندس در جامعه مهندسی ایران خبر داد و گفت: مهندسان ایرانی ثابت کرده اند که در حوزه های اجتماعی و مهندسی، توان ایجاد تغییر و خلق آینده ای پر امید را دارند.

وی همچنین از صدور بیش از ۲ میلیارد دلار خدمات مهندسی به کشور عراق خبر داد و خاطرنشان کرد: روز ملی مهندس روز افتخار ملی است، بخش عمده تاریخ ایران و هویت ایران و آن چه که در حال حاضر از آن تحت عنوان میراث فرهنگی یاد می کنیم، دسترنج مهندسان ایرانی است.

همایش روز ملی مهندسی امروز با حضور حجت الاسلام و المسملین حسن روحانی رییس جمهوری، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری، محمد رضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و جمعی از مهندسان کشور در سالن اجتماعات برج میلاد برگزار شد.

 

ایرنا

    نظرات