می‌خواهیم مکتب طلایی اصفهان را احیاء کنیم

می‌خواهیم مکتب طلایی اصفهان را احیاء کنیم

www.bananews.irمی‌خواهیم درحال حاضر نیز به شکوفایی برسیم و فقط به دنبال این نباشیم که به گذشته خود افتخار کنیم نمی‌خواهیم مکتب اصفهان را به صورت موزه‌ای ببینیم بلکه می‌خواهیم آن را در بستر جدیدی ایجاد کنیم.

استاندار اصفهان گفت: ما به دنبال این هستیم که مجدداً بتوانیم عصر طلایی مکتب اصفهان را احیاء کنیم. می‌خواهیم درحال حاضر نیز به شکوفایی برسیم و فقط به دنبال این نباشیم که به گذشته خود افتخار کنیم نمی‌خواهیم مکتب اصفهان را به صورت موزه‌ای ببینیم بلکه می‌خواهیم آن را در بستر جدیدی ایجاد کنیم

به گزارش بنا نیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا، علی‌رضا ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان در اولین همایش ملی شرکت‌های تعاونی صنایع‌دستی کشور گفت: ما برای حفاظت از میراث فرهنگی و صنایع‌دستی تمام تلاش خود را به کار برده‌ایم و امروز خوشبختانه فضای خوبی در رابطه با صنایع‌دستی در اصفهان شکل گرفته است و با کمک از اهالی هنر و اصحاب فرهنگ به دنبال آن هستیم که زمینه را برای رشد بیشتر هنرمندان فراهم کنیم.

او ادامه داد: البته ما هنوز از کل ظرفیت هنرمندان استفاده نکرده‌ایم و استان اصفهان این پتانسیل را دارد که بتواند در راستای ارتقاء صنایع‌دستی کشور گام‌های بزرگی بردارد.

استاندارد اصفهان تصریح کرد: در جریان سفرهای دور سوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور به اصفهان مصوبات خوبی داشته که در حال حاضر این مصوبات در حال پیگیری است یکی از مصوباتی که از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود مبارزه با فورش صنایع‌دستی خارجی در اماکن تاریخی و فرهنگی بود که در استان اصفهان تلاش شد به صورت جدی با فروش صنایع‌دستی خارجی در اماکن خارجی برخورد شود البته ما نمی‌توانیم بگوییم که به صورت ۱۰۰ درصد در این زمینه موفق بوده‌ایم اما اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده و می‌توانیم بگوییم تا حدودی مسئله فروش صنایع‌دستی خارجی در اماکن فرهنگی و تاریخی کنترل شده است.

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که مجدداً بتوانیم عصر طلایی مکتب اصفهان را احیاء کنیم. می‌خواهیم درحال حاضر نیز به شکوفایی برسیم و فقط به دنبال این نباشیم که به گذشته خود افتخار کنیم نمی‌خواهیم مکتب اصفهان را به صورت موزه‌ای ببینیم بلکه می‌خواهیم آن را در بستر جدیدی ایجاد کنیم.

استاندار اصفهان همچنین از صدور مجوز برای ساخت ۲ هتل با استانداردهای بالا یعنی ۷ ستاره خبرداد و گفت: در راستای سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از این هتل‌ها مجوزها صادر شده است.

 

    نظرات