مخالفت مجلس با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

مخالفت مجلس با کلیات طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

http://www.bananews.ir/مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز به کلیات طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختان رای نداد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irدر جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان علیرضا خسروی نماینده سمنان به عنوان موافق با کلیات این طرح اظهار کرد: قانونی که الان اجرایی می‌شود متعلق به ۱۸ سال گذشته است و ما در نظر داریم که با اصلاح آن بتوانیم مدل موفقی از اجرای اصل ۴۴ را به نتیجه برسانیم.

وی با بیان این که برای در این طرح بالغ بر ۳۰۰ نفر ساعت وقت گذاشته شده است گفت: جرایم تخلفاتی که در نظر گرفته می‌شود مربوط به ۱۸ سال پیش بوده و باید به روز شود.

سید حسین نقوی حسینی با عنوان مخالف با کلیات این طرح اظهار کرد: مناسباتی را باید در قانون گذاری لحاظ کنیم که در جهت منافع مردم و تسهیل امور مردم باشد.

وی با اشاره به این که اجرای این طرح بار مالی سنگینی را مجددا به مردم تحمیل کرده و روند بروکراسی را پیچیده می‌کند گفت: در این شرایط اخذ پروانه ساختمانی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده و همان گذر از هفت خوان رستم است.

جعفر قادری نماینده شیراز به عنوان موافق با کلیات این طرح اظهار کرد: نیاز است که در چارچوب سیاست‌های در نظر گرفته شده در این قانون برخی از ساختارها اصلاح شود. کمیسیون عمران تلاش کرده تا از همه‌ی ان‌جی‌اوها نظر خواهی کند و بخش عمران کشور از جمله بخش‌هایی است که عمران و درآمد سرانه و همچنین فراهم آمدن زیر ساختها به آن وابسته است.

نادر قاضی‌پور نیز به عنوان دیگر مخالف با این طرح اظهار کرد: اصلاح این طرح به طور کلی به ضرر کارگران است و هزینه‌ای را برای آنان تحمیل می‌کند اما طبیعتا هزینه مسکن را افزایش خواهد داد.

مهرداد لاهوتی نیز به عنوان موافق در جریان رسیدگی به این طرح صحبت کرد نیز افزود: کمیسیون عمران مجلس قانون نظام مهندسی را بازنگری کرده است و با تقویت شورای انتظامی طبیعتا نظارت‌ها نیز قوی‌تر خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: متوسط عمر ساختمان‌ها در همه جای دنیا بالای ۵۰ سال است در حالی که در کشور ما به ۲۰ سال می‌رسد.

پس از اظهارات موافقات و مخالفان کلیات طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به رای گذاشته شد که با ۶۳ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۱۹ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر مورد موافقت مجلس قرار نگرفت.

 

ایسنا

    نظرات