اراک صاحب موزه‌ای بزرگ و استاندارد می شود

اراک صاحب موزه‌ای بزرگ و استاندارد می شود

http://www.bananews.ir/مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از احداث موزه‌ای با زیربنایی بیش از دو هزار متر مربع در اراک خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irسید محمد حسینی ضمن تأکید بر اهمیت موزه‌ها در انتقال فرهنگ و تاریخ گذشتگان به نسل جوان گفت: در صورتی که اعتبارات به موقع تخصیص داده شود موزه بزرگ اراک در سال ۱۳۹۶ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی بخش اعظم تأمین بودجه این پروژه را از محل اعتبارات ملی عنوان کرد و در خصوص روند پیشرفت پروژه تصریح کرد: تا به حال ۲٫۵ میلیارد تومان جهت احداث این موزه هزینه و سقف دوم ساختمان زده شده و طبق برآوردهای صورت گرفته جهت ادامه و تکمیل پروژه حدود پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساخت این موزه در چهار طبقه خبر داد و بیان کرد: این مجموعه به موزه اشیاء، مردم‌شناسی، نسخ خطی و احتمالا موزه فرش اختصاص داده خواهد شد.

حسینی به لزوم ایجاد شرایط استاندارد در موزه‌ها اشاره و تصریح کرد: میزان حرارت، رطوبت و امنیت موزه بسیار حائز اهمیت است که در احداث موزه بزرگ اراک همه این شرایط در نظر گرفته خواهد شد تا شاهد ساخت موزه‌ای مطابق با استانداردهای روز در این شهرستان باشیم.

این موزه در انتهای خیابان قائم مقام فراهانی مراحل ساخت را می‌گذراند.

 

ایسنا

    نظرات