آسانسورهای مسکن مهر لرستان استاندارد نیستند

آسانسورهای مسکن مهر لرستان استاندارد نیستند

http://www.bananews.ir/مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر تنها ۳۸ واحد مصالح فروشی استان دارای پروانه استاندارد هستند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمهندس مرضیه قنبری در جلسه شورای استاندارد استان اظهارکرد: سال گذشته بیش از ۵۰۰۰ مورد بازرسی از سطح مراکز عرضه لرستان از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان انجام شده است.

وی از انجام ۹۴۰ مورد نمونه‎برداری از سوی آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد لرستان خبرداد و بیان کرد: هزینه‌های این مهم از سوی این اداره کل تامین شده است.

قنبری با تاکید براینکه همچنین از ۱۴۷ آسانسور مسکن مهر استان بازرسی انجام شد که هیچکدام از آسانسورهای مسکن مهر‌های استان مطابق استاندارد نبودند، گفت: برای بازرسی از آسانسورهای مسکن مهر ۱۳ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی لرستان همچنین از فعالیت واحدهای مصالح فروشی غیر استاندار در لرستان انتقاد کرد و یادآورشد: هم اکنون ۳۸ واحد مصالح فروشی استان دارای پروانه استاندارد هستند در حالیکه بیش از ۱۸۴ واحد مصالح فروشی دارای پروانه در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه آیین‎نامه نظارت بر استانداردهای اجباری در مراحل تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی اجرا شود، بیان کرد: در ماده ۱۵۵ قانون برنامه پنجم توسعه، کلیه دستگاه‎های اجرایی در اجرای پروژه‎های فنی و عمرانی باید ضوابط، مقررات و معیارهای فنی و استانداردهای ملی را رعایت کنند.

قنبری اظهار کرد: خرید هرگونه کالا و خدمات مشمول استاندارد اجباری که فاقد علامت استاندارد ملی باشد توسط دستگاه‎های اجرایی ممنوع است.

 

ایسنا

    نظرات