اجباری برای دریافت دفترچه اقساط قبل از تحویل مسکن مهر وجود ندارد

اجباری برای دریافت دفترچه اقساط قبل از تحویل مسکن مهر وجود ندارد

http://www.bananews.ir/عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور گفت: اجباری برای دریافت دفترچه اقساط قبل از تحویل مسکن مهر وجود ندارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحبیب‌الله طاهرخانی در حاشیه بازدید از طرح مسکن مهر پردیس  در شرق استان تهران در خصوص ارسال پیامک از سوی بانک مسکن به متقاضیان مسکن مهر در فاز ۱۱ پردیس مبنی بر حضور و دریافت دفترچه فروش اقساطی اظهار داشت: هدف از فروش اقساطی، این است که مسئولان از محل بازپرداخت این تسهیلات بتوانند تأمین منابع ادامه ساخت پروژه‌ها را داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی از مرحله ۸۰ تا ۱۰۰ درصد تکمیل واحدها، فروش اقساطی آغاز می‌شود اما اجباری در این خصوص وجود ندارد و بانک مسکن مجموع پروژه‌هایی را که به حداقل ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشند، برای فروش اقساطی فراخوان می‌دهد.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور ادامه داد: متقاضیانی که تمایل دارند، می‌توانند دفترچه‌های فروش اقساطی خود را دریافت کنند تا بار مالی آنها در آینده کمتر شود؛ اما اجباری قبل از تحویل واحد برای دریافت دفترچه وجود ندارد و تا زمانی که پروژه تحویل متقاضی نشده است، مکلف به دریافت دفترچه و پرداخت اقساط نیستند.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی در پروژه مسکن مهر فاز ۵ پردیس و زمان نخستین تحویلی‌ها در این فاز گفت: مجموع فعالیت‌ها در فازهای ۵ و ۹ به نسبت فازهای ۱۱ و ۸ کمی عقب‌تر بوده اما خوشبختانه پیشرفت کار خوب است.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور گفت: بر اساس آخرین آمار، ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی را در دو فاز ۵ و ۹ شاهد هستیم که در حال حاضر با توافقات و اقدامات مؤثری که انجام‌شده، روند پیشرفت فیزیکی در این فازها سرعت داشته است.

طاهرخانی افزود: پیمانکاران نیز چارچوب‌های مسکن مهر را قبول کردند و کمی در بحث آماده‌سازی و محوطه‌سازی کار به کندی پیش می‌رفت اما چارچوب‌ها مشخص شده و در حال انجام این اقدامات هستند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکلی که در فازهای ۵ و ۹ وجود داشت، بحث تأمین پارکینگ بود که مطابق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود برای ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در فازها پارکینگ طبقاتی ساخته شود که با یک ماه تحقیقی که توسط گروه‌های ما صورت گرفت و با تغییر جانمایی، جابه‌جایی برخی بلوک‌ها و برخی کاربری‌ها توانستند، حدود ۷۰ درصد پارکینگ‌ها را در فضاهای مسطح جانمایی کنند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور گفت: حدود ۳۰ درصد این واحدها در دو طبقه پارکینگ آنها تأمین خواهد شد که فضای بالای این پارکینگ‌ها، فضای آزاد خواهد بود.

معین ویژه مسکن مهر شهر جدید پردیس ادامه داد: تمام این اقدامات برای این بوده که آورده متقاضیان تحت کنترل و مدیریت قرار گیرد؛ چون اگر مطابق برنامه‌ریزی‌های دولت گذشته پارکینگ طبقاتی ساخته می‌شد، به ازای هر پارکینگ ۲۵ میلیون تومان هزینه به متقاضیان تحمیل می‌شد که با این اقدام این بار به متقاضیان تحمیل نخواهد شد.

طاهرخانی در خصوص پیشرفت فیزیکی در فاز ۸ مسکن مهر شهر پردیس نیز گفت: این فاز پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۳ درصدی داشته که دلیل این هم به معارض برخوردن برخی از بلوک‌های این فاز است.

وی تصریح کرد: برخی در حوزه‌های مختلف با دریافت احکامی، اجرای کار در این بلوک‌ها را از ما سلب کرده‌اند که ۵ هزار و ۶۰۰ واحد را شامل می‌شود که با این مشکل مواجه شده‌اند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور گفت: در حال پیگیری از طریق دستگاه قضایی، بخش‌های منابع طبیعی و ... هستیم تا این مشکل رفع شود، اما به نسبت مناطقی که فاقد معارض بودند، متوسط پیشرفت آن بالای ۷۰ درصد و به‌سرعت کارها در حال انجام است؛ اما در کل فازهای پردیس ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

 

فارس

    نظرات