معاوضه آب با پساب در همدان

معاوضه آب با پساب در همدان

http://www.bananews.ir/معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از معاوضه آب سالم و آشامیدنی چاه‌های کشاورزی با پساب فاضلاب شهر همدان خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحمیدرضا نیکداد اظهار کرد: چند حلقه چاه کشاورزی در مجاورت خطوط انتقال آبرسانی به شهر همدان شناسایی و اجاره شده به طوری‌که آب را از کشاورزان می‌خریم و وارد خطوط انتقال آبرسانی کرده و به مشتریان می‌رسانیم.

وی ادامه داد: همچنین چند حلقه چاه کشاورزی در اطراف تصفیه‌خانه فاضلاب همدان وجود دارد که با پساب فاضلاب معاوضه کرده و در ازای آن آب آشامیدنی و سالم از چاه‌های کشاورزی دریافت می‌کنیم و به خطوط آبرسانی انتقال می‌دهیم.

وی میزان آبدهی چاه‌های اجاره‌ای و معاوضه‌ای را بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر در ثانیه دانست و تصریح کرد: این چاه‌ها را یا به صورت مستقیم از کشاورزان اجاره کرده و آب می‌خریم و یا با پساب فاضلاب معاوضه می‌کنیم.

نیکداد با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ لیتر در ثانیه کاهش آبدهی در چاه‌ها را شاهد بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: این میزان کاهش آبدهی مربوط به چاه‌های متعلق به شرکت و اجاره‌ای است و در مجموع کل منابع آب‌های زیرزمینی شرکت را شامل می‌شود.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان، در حال حاضر میزان برداشت از سد حدود ۵۵ تا ۶۰ درصد نیاز آبی شهر همدان است.

 

ایسنا

    نظرات