رکود در ساخت‌وساز به بازار ابزارآلات ساختمانی هم رسید

رکود در ساخت‌وساز به بازار ابزارآلات ساختمانی هم رسید

استخر شهید سبزعلیعضو اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولا گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد دستگیره های موجود در بازار تولید داخلی است و ‌با توجه به رکود حاکم در بازار و به ویژه ساخت و سازمسکن که ارتباط مستقیم با صنف ما دارد، شاهد رکود خرید و فروش هستیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمد طاهری ظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد دستگیره‌های موجود در بازار خارجی است که بیشتر از کشورهای چین، ایتالیا و کره وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه اکثر صنوف با رکود مواجه هستند، تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی اصناف بحث نقدینگی است و ضرورت حمایت از تولیدکنندگان این صنف از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه اعطای تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان داخلی می تواند بسیار موثر باشد. البته در این زمینه باید دقت شود تسهیلات به تولیدکنندگان واقعی پرداخت شود.

طاهری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در زمینه طراحی ابزار و یراق‌آلات ساختمانی بیشتر شاهد واردات یا کپی‌برداری از نمونه‌های خارجی هستیم، اظهار کرد: این در حالی است که ایده‌های خوبی در کشور وجود دارد که باید صنعتی‌سازی شوند. از طرفی تولیدکنندگان داخلی به دلیل هزینه بالای قالب‌سازی، ممکن است برای طراحی و تولید این نوع ابزار ریسک زیادی نکنند.

عضو اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولا در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه قیمت یک دستگیره ایتالیایی حداقل ۲۰۰ هزار تومان است که می‌توان با یک سوم قیمت، نوع ایرانی آن را تامین کرد، گفت: باید از طرح های داخلی و ایده های جدید در این حوزه حمایت کرد.

وی در عین حال بیان کرد: ایده‌های خوبی در این زمینه در کشور وجود دارد که باید صنعتی‌سازی شوند اما صنعتی‌سازی ایده های دانشگاهی، هنوز در کشور به صورت متمرکز انجام نمی‌شود.

طاهری ادامه داد: البته صنعت و دانشگاه همکاری‌هایی را با هم در این زمینه آغاز کرده‌اند و بر این اساس کارگاه طراحی صنعتی شکل گرفته که در آن ۷۰ دانشجوی رشته هنر، طرح‌های خود را برای کمک به صنعت یراق‌آلات کشور ارائه کرده‌اند و در نهایت از پنج طرح نوآورانه تقدیر به عمل آمده و طرح‌های منتخب این کارگاه، پس از طی مراحل فنی و طراحی جزئیات به تولید انبوه خواهند رسید.

وی گفت: طبیعی است با ورود ایده های جدید به این حوزه و ارتباط بیشتر با دانشگاهیان می توان به دستاوردهای مهمی در این زمینه دست یافت.

عضو اتحادیه فروشندگان میخ، قفل و لولا همچنین با بیان اینکه بخشی از تولیدات داخلی به کشورهایی مانند عراق و آسیای میانه صادر می‌شود، اظهار امیدواری کرد که با تقویت طرح‌های ایرانی بتوانیم به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نیز صادرات داشته باشیم.

 

ایسنا

    نظرات