باغ هنر و طبیعت رشت تلفیقی از پارک اکولوژیکی و موضوعی

باغ هنر و طبیعت رشت تلفیقی از پارک اکولوژیکی و موضوعی

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری رشت گفت: باغ هنر و طبیعت رشت با تلفیقی از پارک‌های اکولوژیکی و موضوعی ایجاد می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، مهدی حسین‌زاده امشب در جمع سازمان‌های مردم‌نهاد محیط زیست این شهر با اشاره به پارک جنگلی در دست احداث لاکان اظهار کرد: پارک مذکور باغ هنر و طبیعت است.

وی مساحت باغ هنر و طبیعت رشت را ۴۵۰ هکتار عنوان کرد و افزود: اضافه شدن پارک مذکور به فضای سبز رشت موجب افزایش سرانه به ازای هر نفر ۱۰ متر مربع می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه سرانه فضای سبز رشت با احتساب فضای سبز موجود، حریم رودخانه‌های شهر و باغ هنر و طبیعت به ۱۱٫۷ متر مربع ارتقا پیدا می‌کند، تصریح کرد: طراحی باغ هنر و طبیعت حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری رشت به شهرنشینی انسان امروز اشاره کرد و گفت: شهر جایگاهی است که انسان باید در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشد و در مسیر رشد و تعالی حرکت کند.

وی فضای شاداب‌تر و سرسبزتر در شکوفایی شهرنشینی را مهم خواند و بیان کرد: گسترش فضای سبز موجب ایجاد امنیت و آرامش در شهرها می‌شود.

حسین‌زاده رشد هنجار و موزون انسانی را نیازمند گسترش فضای سبز دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد پایدار محیط بصری شهری با طراحی براساس سه اصل ساختار اجتماعی پایدار، الگوبرداری از طبیعت و استفاده از منابع تجدیدپذیر تحقق پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری رشت با اشاره به اینکه سیستم طراحی پارک هدایتگر و جلودار طراحی شهری است، یادآور شد: فضای سبز بستر اصلی طراحی پارک و بخشی از سیمای شهری و همچنین محل ارتباط انسان شهرنشین و طبیعت است.

وی ادامه داد: با تخریب زیستگاه‌های طبیعی و گسترش شهر نیاز به فضای سبز برای ایجاد تعادل اکولوژیکی اهمیت می‌یابد و پارک جنگلی شهری به عنوان فضای سبز بر ویژگی‌های زیست‌محیطی و اکولوژی شهری تاثیر مثبت می‌گذارد.

حسین‌زاده با بیان اینکه تلفیقی از پارک‌های اکولوژیکی و موضوعی در حفظ و پایداری محیط زیست محدوده شهری و ضرورت گردشگری تاثیرگذار است، اظهار کرد: باغ هنر و طبیعت بستر توسعه پایدار در رشت را فراهم می‌کند.

باغ هنر و طبیعت ۴۵۰ هکتاری رشت در منطقه‌ای محصور از درختان دست‌کاشت در ۶ کیلومتری جنوب این شهر و مجاور جاده رشت ـ لاکان است.

 

فارس

    نظرات