چهارمحال و بختیاری با بحران کم آبی مواجه است

چهارمحال و بختیاری با بحران کم آبی مواجه است

http://www.bananews.ir/استاندارچهارمحال و بختیاری وجود بحران آب در استان را یادآور شد و از توزیع ناعادلانه و غیرکارشناسی اعتبار اختصاص یافته از سوی وزارت نیرو برای رفع مشکلات آب این استان انتقاد کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir قاسم سلیمانی دشتکی یکم مردادماه در شورای هماهنگی مقابله با بحران استان با اشاره به خشکسالی‌های اخیر و بحران آب در استان، افزود: در گذشته استان ۱۰ تا ۱۱درصد آب کشور را تامین می‌کرد، اما خشکسالی‌های اخیر سبب خشکیدگی ۵۷ تا ۶۰ درصد قنوات و افت ۲۲ تا۲۳ متر منابع زیرزمینی شده است.

وی با بیان اینکه برخی از روستاهای استان مشکل آبرسانی دارند، اظهار کرد: تنش و بحرانی که از کمبود آب در شهرستان لردگان است، در هیچ جای کشور نیست که باید این امر راجدی گرفت.

سلیمانی با اشاره به میزان تخصیص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به وزارت نیرو در راستای رفع مشکلات آب کشور تصریح کرد: از این میزان ۲٫۵میلیارد برای آبرسانی شهری و۳٫۷میلیارداعتبار روستایی به استان تخصیص یافته است که نسبت به سایر استان‌ها این مبلغ بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه این توزیع به استناد اطلاعات ۱۰سال پیش از وضعیت آب استان است، افزود: این توزیع ناعادلانه و غیر کارشناسی است، چراکه سال‌های قبل وضعیت آب استان مطلوب بوده و اکنون ما با بحران کم آبی مواجهیم.

سلیمانی با تشکر از ستاد مدیریت بحران کشور در حمایت از تکمیل پروژه‌های استان گفت: سال گذشته‌ کمک خیلی خوبی به استان شد که ما انتظار داریم در توزیع اعتبارات شورای عالی آب توسط وزارت نیرو عادلانه تر به استان نگاه شود.

 

ایسنا

    نظرات