جزییات هفتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان/ رشد ۶/۲ درصدی داوطلبان در انتخابات

جزییات هفتمین دوره انتخابات نظام‌مهندسی ساختمان/ رشد ۶/۲ درصدی داوطلبان در انتخابات

http://www.bananews.ir/جزییات برگزاری هفتمین دوره انتخابات هیات‌مدیره نظام‌مهندسی ساختمان با اعلام رشد ۶/۲ درصدی متقاضیان توسط رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تشریح شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir منوچهر شیبانی‌اصل رئیس دستگاه نظارت بر انتخابات هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان در تشریح جزییات برگزاری انتخابات پیش رو، با با اعلام رشد ۶/۲ درصدی داوطلبان شرکت کننده در انتخابات گفت: در دوره ششم مجموعا ۲۳۷۳ نفر در انتخابات نظام مهندسی استان‌ها شرکت کردند که این تعداد در این دوره به ۲۵۲۱ نفر به تفکیک ۲۴۲۴ نفر مرد و ۹۷ نفر زن رسید که نسبت به دوره ششم در تعداد کل شرکت‌کنندگان با رشد ۶/۲ درصدی مواجه شده است.

بنابراین گزارش، ۹۶درصد از شرکت‌کنندگان مرد و ۴درصد زن بوده‌اند. همچنین، این گزارش حاکی است از تعداد کل ۲۵۲۱ نفر داوطلب شرکت‌کننده در این دوره از انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان‌ها، ۲۴۲۴ نفر مرد و ۹۷ نفر زن هستند که به تفکیک در هفت رشته و دو برابر ظرفیت اصلی به رقابت با هم می‌پردازند. بر این اساس، ۱۳۴۱ نفر در رشته عمران، ۱۳۷ نفر در رشته نقشه‌برداری، ۴۵ نفر در رشته ترافیک، ۲۷۱ نفر در رشته مکانیک، ۲۵۰ نفر در رشته برق، ۳۸۱ نفر در رشته معماری و ۹۶ نفر در رشته شهرسازی حضور دارند.

این گزارش می‌افزاید بیشترین کاندیداها در این دوره از انتخابات به ترتیب مربوط به استان تهران با ۳۴۷ نفر، استان آذربایجان شرقی با ۱۷۰ نفر، خراسان رضوی با ۱۶۲ نفر، استان البرز با ۱۲۵ نفر و خوزستان با ۱۰۹ نفر است و کمترین کاندیداها نیز مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری با ۳۰ نفر، ایلام با ۳۴ نفر، هرمزگان با ۴۶ نفر و همدان با ۴۹ نفر است.

بنابراین گزارش تعداد داوطلبان در دوره قبل ۲۳۷۳ نفر بوده است که این تعداد دارای رشد ۲/۶ درصدی در انتخابات جاری است. همچنین در این دوره از انتخابات از مجموع داوطلبان شرکت کننده، ۲۴۲۴ نفر مرد و ۹۷ نفر زن شرکت کرده اند که در مجموع ۹۶درصد متقاضیان مرد هستند و مابقی شرکت‌کنندگان نیز خانم هستند.

به گفته شیبانی‌اصل، تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از انتخابات در ۷ استان ایلام، اصفهان، زنجان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گیلان و همدان نسبت به سال گذشته کاهش داشته و در بقیه استان‌های کشور تعداد شرکت‌کنندگان با افزایش همراه بوده است. همچنین رشته عمران با ۱۳۴۱ نفر بیشترین و ترافیک با ۴۵ نفر کمترین تعداد ثبت‌نام‌شدگان را در کل کشور به خود اختصاص دادند.

شایان ذکر است طبق برنامه زمانبندی در حال حاضر هیات اجرایی استان‌ها وضعیت داوطلبان را از مراجع ذیربط استعلام کرده و طبق ماده ۶۶ آیین‌نامه می‌بایست حداکثر تا تاریخ ۱۳۹۴/۰۶/۶ نسبت به تعیین صلاحیت داوطلبان عضویت در هیات مدیره اقدام نموده و نتایج را به دستگاه نظارت و متقاضی اعلام کنند.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات