۲۵۰ هزار خانه خالی در تهران داریم

۲۵۰ هزار خانه خالی در تهران داریم

http://www.bananews.ir/مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران خبر داد: تعداد واحد‌های خالی در تهران ۲۵۰ هزار واحد مسکونی است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir  فریبرز واحدی در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار کرد: مسکن پنج درصد از تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص می‌دهد لذا باید بسیار جدی گرفته شود.

وی افزود: ما تا سال ۱۴۰۵ سالیانه به ۹۵۰ هزار مسکن نیاز داریم.

واحدی با بیان این‌که ما همواره در کشور سری‌سازی کرده‌ایم و کمتر صنعتی‌سازی انجام گرفته است، گفت: از حدود دو میلیون واحد مسکن مهر حدود سه هزار واحد آن صنعتی‌سازی شد. باید به سمت‌وسوی صنعتی و مدرن در بخش ساخت‌وساز برویم.

مدیر کل مسکن و شهرسازی استان تهران بر ضرورت تکمیل ساختمان‌های نیمه‌تمام تاکید و اظهار کرد: ۲۵۰ هزار خانه خالی در تهران داریم که قبلا ۳۵۰ هزار واحد بود که در مدت رکود حدود ۱۰۰ هزار واحد به فروش رفت.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت در خصوص مسکن اجتماعی گفت: برنامه‌ دولت ساخت‌وساز ۴۰۰ هزار واحد اجتماعی است همچنین سیاست دولت در احداث شهرهای جدید باید به لحاظ خدمات زیربنایی باشد همچنین واحد‌های استیجاری و حمایتی را باید در این حوزه با همکاری NGO ‌ها و فعالان حوزه ساخت‌وساز دنبال کنیم.

به گفته واحدی، ۳۴ هزار میلیارد تومان سرمایه کشور به شکل مسکن نیمه‌تمام رها شده‌اند که باید فکری برای عرضه آنها تا سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ شود تا با جهش قیمت مواجه نشویم.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر با سود‌های متعارف در صنعت ساختمان مواجه هستیم که باید تعادلی بین این سودها و حوزه خرید ایجاد شود.

 

ایسنا

    نظرات